Summa sidvisningar

fredag 22 mars 2019

Poppelsjön 190312


Plötsligt blev det en lucka ledig i livet :-)

Vad gör man då? Jo fiiiiiiiiiskar!!!

Jag stack iväg tidigt som faaaan för att nyttja fisketiden maximalt.
Underbar morgon och jag var helt ensam :-)
Det var helt vindstilla.


 När jag packade upp prylarna började det dock regna men det slutade snabbt igen :-)


Tog inte många minuter innan första fisken landades!! Niiiice!!!
Nu var jag igång.




Landade typ 5 fiskar under ett par timmar innan fisket dog totalt!! Plötsligt kändes det som om jag fiskade i döda havet :-(

Hmmmmmmm, vad göra?

Eftersom det ändå inte nappade så beslutade jag mig för lite boiliefiske. Tänkte att jag kanske kunde lura upp någon av de stora vita störarna som jag vet finns i sjön.

På med en Ronnie rig och lite BP boiles och sen körde jag igång.
Nu började det nappa igen:-)

Dock lyckades jag inte få fisken att fastna :-(

Alltid samma för mig när jag fiskar med boilies. Många hugg men ingen fisk......

Irriterande!!!!

Till sist lyckades jag dock kroka en ordentlig bit. Trodde först att det var en vit stör men såg sen att det var en diamantstör. Tjock som en gris!!! Sjöns största!!
Jag vägde den till 23kg. En riktigt fin fisk:-)


Efter det lyckades jag kroka en fisk till på boilies innan jag blev less och gick tillbaka till xxxx.

Får fortsätta att öva med boilies en annan gång. Den nöten går ju garanterat också att knäcka 😉
Nu var det full fart på fisket igen!
Fisk efter fisk landades!!!

Känns verkligen som att jag lyckats klura ut bete/rigg/mothugg :-)

Samtidigt som jag landade fisk efter fisk blev killarna på andra sidan sjön lite sura och gick hem. Hörde hur de pratade om att allt var skit....... Och ingen fisk.......

Och jag fortsatte att fiska :-)

Plötsligt får jag ett hugg som känns riktigt riktigt bra!!!
Efter en bra fight landar jag den två-tömmade..... Gammal kompis!



Har ju fångat denna tidigare.
175cm och 27-28kg.
En riktigt fin fisk!!

Fiskade sen vidare och tappade en riktigt stark fisk som inte släpte efter en enda cm....
Den lossnade efter en halv minut :-(

Fiskade vidare i det fina vädret som nu övergick i regn....
Detta förändrade dock inte fisket :-)






Sen lyckades jag även fånga en gädda!!
Inte stor men trots det en gädda!!! Kul!!!


När dagen var slut (när jag var tvungen att åka hem till barnen) Kunde jag räkna ihop 24 störar och en gädda.
Inte illa fiskat på en icke heldag!!! Erikas mugg gick dock i kras.... Inte hela världen. Hon behövde ändå en ny störmugg 😉
Om hon är snäll skall hon få ännu en där hon har snyggare frisyr ;-)


Så jä-la roligt att drilla lite stör igen!!!
SKITFISKE!!!

Antal störfisketurer 2019: 4 (totalt 31st)
Antal störar 2019: 59st (totalt 237st)(Erika 15st)
Årsbästa stör: Beluga 202CM ca36-38kg Poppelsjön 190226
PB stör: Beluga 35-38kg 205cm 181227+190226, Sibirisk stör 20kg 148cm 170809, Vit stör 22,8kg 166cm 180422, Diamantstör 23kg 190312
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2019 : 2st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2019 : 0st
Antal isgäddor 2018: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 4 st
Hundraklubbare 2019: 0st
10+ 2018: 0st
Årsbästa 2019(Gädda): -----------------
Hundraklubbare totalt: 24st
10+ totalt : 7st
Övriga fisketurer 2019:
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar