Summa sidvisningar

måndag 28 augusti 2017

POPPELSJÖN 170812

Efter lite diskussioner så bestämde jag mig för att hänga på Ronny, Jens och Jocke till Poppelsjön. Har aldrig lockats av det stället då jag på bilder tyckt att det ser ut som en överbefolkad ankdamm. De lite mer avlägsna och lite mer natursköna ställena har alltid lockat mer…….

När vi kom fram får jag nog säga att jag ångrade mig ännu mer. Varför stack jag inte till något annat ställe……

Men men, man skall alltid testa innan man dömer ut något. Så det var bara att börja fiska. Jag och Ronny högg en brygga, Jens och Jocke en annan.

Känslan var lite muppig……Liten pöl med grumligt vatten…..

Vi började att fiska och efter bara några minuter inser jag att Ronnys störspö från Westin är totalt överlägset mitt MPP spö från Savagear L

Hans spö indikerar minsta lilla pet i prylarna!
Mitt spö….. inte ett skit‼!

Ganska omgående börjar vi landa fisk efter fisk. Eller vi och vi. De andra landar fisk. Min påk visar inte ett enda napp……. Börjar fatta att störarna här är galet försiktiga mot vad jag är van vid. Men man får inte ge upp‼!

Vi fiskar på och nu plötsligt känns Poppelsjön väldigt trevlig‼ Vilket jävla ställe‼!

På något sätt har man lyckats förvandla en ankdamm till ett fiskaparadis. Här finns dessutom en väldigt välsorterad fiskebutik med allt man behöver samt personal som är jättertrevlig. Sen blev man ju även bjuden på väldigt god mat.

Plötsligt så är detta stället toppen J
Plötsligt förstår jag varför alla pratar om Poppelsjön.
Kan omöjligt komma ihåg allt som hände då det var en väldigt händelserik dag.
Totalt landade vi 28 störar. Jag var sämst med mina 4 JStörsta var på 12kg.




Ronny landade största fisken på 19,6 kg!


Jocke tappade ett as och landade flera fina fiskar.


Jens fick sig en grym fight med en 10kilosfirre samt landade någon riktigt fin fisk.


Och sen‼ Sist men inte minst‼! Jag fick ju träffa lite kändisar.
Känns alltid kul att få träffa de personer som man ständigt ser på nätet samt läser om. Först stötte jag på Robbo. Trevlig prick‼ Hade kört från Götebork kl 3 för att vara på plats kl 6. Imponerande‼ Snackade med hans grabb och han sa att de landat en fisk på 24kg. Fett‼

Sen stötte jag även på mannen som för mig är Störguden nr 1. Henrik Carl. Han är den största inom Danskt störfiske. Det var efter en av hans artiklar jag bestämde mig för att testa störfisket. Så tack för en väldigt dyr artikel ;-)


Så sammanfattningsvis var detta en helt grym dag‼
Och ja jag har nu köpt ett(läs två) störspö från Westin jag med! Om jag kan bli en bättre störfiskare så är detta ett stort steg på vägen. Detta är jag säker på!
Längtar efter att få testa det! Sen lärde vi oss även en del om bete till stör. Dock inget jag delar här ;-)

STÖRFISKET ÄR KUL‼‼!

Antal störfisketurer 2017:6 (totalt6st)
Antal störar 2017: 42st (totalt42st)
Årsbästa stör: Längd 150cm ovägd 170802, 148cm 20kg 170809
PB stör: Längd 150cm 170802, 148cm 20kg 170809
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2017 :20st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2017 : 0st
Antal isgäddor 2017: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 85st
Hundraklubbare 2017: 1st
10+ 2017: 0st
Årsbästa 2017(Gädda): 8,1kg
Hundraklubbare totalt: 22st
10+ totalt : 5st
Övriga fisketurer 2017: 2 st (Thailand, Bali)
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar