Summa sidvisningar

torsdag 15 juni 2017

FISKE MED VINCENT 170605

Idag var planen att fiska med Vincent (min son). Han fick välja på gädda och störfiske och valde då att fiska stör eftersom bilresan var kortare J

Vi var framme lite innan lunch.

Började fiska direkt och märkte ganska snart att fisket var ordentligt segt……
Till sist kom då fisk nr 1 upp. Vincents första stör‼‼

Jag hade konstant träning med Vincent angående mothugg och hur viktigt det är att hålla linan spänd när man kör med krok utan hulling.
Fisket fortsatte dock att vara ganska segt men till sist hade Vincent landat 5 fiskar helt självJ



När kvällen kommer blir Vincent trött och vill åka hem.

Vi beslutar oss för att mäska med det sista betet och sen lägga ut båda tackel mitt i mäskområdet.
Då Vincent börjar bli less så säger han åt mig att jag kan ta spöet om det hugger…..
Jag går och slår en sjua och hör plötsligt Vincent skrika om att det är fisk på kroken.
Han hade rätt J Ett monster hade huggit‼‼! Dagens motthug och drillningsträning gav  oxå resultat.
Det blev en ganska tuff fight där fisken gick fast i lite bråte. Jag klädde av mig och var beredd på att bada då fisken plötsligt lossnade‼! Gött‼!
Kolla in filmen ;-)

Är  ganska säker på att Vincent är lite lättare att få med på fiske nästa gång J
För mig innebar detta ett magiskt avslut‼! Att se sin egen grabb landa ett sådant monster värmer hjärtat J Magiskt‼! Hade inga bra saker för att väga en sådan fisk L
Gissar på att det var en 20+ kg………
Tycker att bilderna blev magiska!!!!




Skitfiske‼



Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2017 :15st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2017 : 0st
Övriga fisketurer 2017: 4 st (Thailand, Bali,Dk,Dk)
Antal isgäddor 2017: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 53st
Hundraklubbare 2017: 1st
10+ 2017: 0st
Årsbästa 2017(Gädda):
Hundraklubbare totalt: 22st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar