Summa sidvisningar

torsdag 15 juni 2017

FISKE MED NINNI 171006

Så var det äntligen dags för mig och Ninni att göra ett nytt försök att lura upp de gröna. Jag föresalog ett försök på stör men efter vårt förra bompass på gädda så ville hon ha revansch‼!
Jag hade inga större förhoppningar då fisket varit ordentligt segt sista tiden L
Men…….hemma i soffan får man ingen fisk‼!
Vi laddade prylarna och stack.


Väl på plats kom vi snabbt igång med fisket. Ninni var ju varm i kläderna sen förra turen så vi slapp lägga tid på instruktioner J
På ett av de första kasten missar en ganska mäktig gädda Ninnis Buster Jerk 2…….
Vi nöter vidare utan ett enda liv.
MEN PLÖTSLIGT HÄNDER DET‼‼!
Ninni lyckas kroka sin första gädda‼ Vilken glädje. Nästan mer för mig än för henne J
Sjukt kul för henne att äntligen få fånga en egen gädda‼!


Nu kändes det lugnt och vi kunde fiska mycket mer avslappnat.
1a gäddan var ju fixad‼
Fisket var dock seeeeegt……som vanligt……..
På mina sista 5 fisketurer har jag landat mindre än 10 gäddor totalt. GALET DÅLIGT‼!
Jag och Ninni nötte dock på och Ninni lyckas landa en gädda till‼
Sen tar vi paus och grillar lite. Vi fiskar lite från land och jag bommar en ganska fin fisk L
Mysigt stopp med god mat.

Efter maten kör vi till ett ställe där jag både fått och sett en del fin fisk.
Ninni får låna ett hemmgjutet gummibete och jag ber henne kasta ut ett kort kast för att kolla gången på betet.
PANG‼‼!
Plötsligt stör Ö&B spöet i en fin båge‼!
Fiiiiiiiisk pappa‼!
Jag slänger mig efter håven och landar fisken.
En liten tjockis på 3,8kg. Bra PB för en tjej som fiskat gädda 2ggr.
Ännu en gång blir jag mer nöjd än henne.

På eftermiddagen får jag dock lite mer flyt i fisket och landar några gäddor.


Trots att jag fiskade typ dubbelt så mycket som Ninni slutar dagen med 4-3 till henne?

Så kul för henne‼! Även om fisket var segt var det en fantastiskt mysig dag‼
Nästa gång kör vi störfiske J

SKITFISKE PÅ ER‼!




Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2017 :16st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2017 : 0st
Övriga fisketurer 2017: 4 st (Thailand, Bali,Dk,Dk)
Antal isgäddor 2017: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 56st
Hundraklubbare 2017: 1st
10+ 2017: 0st
Årsbästa 2017(Gädda):
Hundraklubbare totalt: 22st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar