Summa sidvisningar

lördag 10 mars 2012

JERKPASS 120309 & BOMPASS 120310


Tog en kort tur efter jobbet på ett ställe där jag vet det finns stor chans till 10+ (om det väl hugger).

Föredrar mete nu på våren men eftersom tiden var knapp så blev det jerkfiske.

Redan på ett av de första kasten hade jag en kontakt men efter det var det dött……..

Fiskade av en ganska lång sträcka innan jag började gå tillbaka mot bilen.

Stannade dock till och la några kast på samma ställe som bjöd på en kontakt i början av turen.

Efter ett antal kast bestämde jag mig för att bege mig hemåt och precis då hugger det!!!

F-n vad skönt!! Äntligen en fisk!!! Ingen jätte men alltid något :-)

Efter några kort med telefonen fick den simma hem igen och jag avslutade fisket.

Då ser jag att jag fiskat på ”fel” ställe :-)
Det var inte alls där jag hade en kontakt innan……
Jaja, färdigfiskat för denna gången.

Dagen efter så testade jag ett annat ställe där jag vet att det fångats 10+are.
Såg riktigt hett ut men som alltid i den berömda Lödde å / Kävlingeån är det långt mellan huggen. Kommer dock att fiska där mer framöver. Det är ju där de riktiga grisarna finns :-)
Avslutade med att kasta bort en Buster Jerk pga tafsbrott :-(
Bättre det än när det är en fisk på …………

Slog en signal till Renz på hemvägen för att kolla hur Blekingefisket gått.
Toppfisk på 12,2kg!! Respekt!!! Grattis än en gång till en grym fisk!!
Kolla bloggen:

Tafsbrott kontra en 12,2 kilos fisk………… Vad är roligast?

Ingen har väl undgått Svartzonkers nya plastbeten? Skall själv beställa upp ett par stycken och prova. Plastic fantastic !!! Gillar plast bättre än trä ;-) Har dock ett och annat träbete själv som levererat bra!

Hoppas nu på en temperaturhöjning som väcker gäddan ur vinterkoman.
Tror att det sker i helgen ;-)

Hittills är min fångststatistik under detta år rena katastrofen!! 4 gäddor på totalt 12 turer är inget man är stolt över. Dock är det värt allt slit när det väl sitter en best på kroken. Då glömmer man alla blankpass på en millisekund. Och kämpar man på så kommer man dit igen, för eller senare :-)

Om allt vill sig väl så blir det en tur tillsammans med Stefan imorgon. Vi skall då ut på jakt efter en redig griiiis :-) Vi vet var dom simmar, nu gäller det bara att träffa rätt tidpunkt. Mete med stor betesfisk är det som står på menyn.

Har också planer på ett Blekingebesök om det vill sig väl. Får se om paintballkungen Brink  hänger på. Time will tell :-)

Har ännu inte hunnit besöka Sportfiskegigantens nya butik. Den var bra innan och jag är säker på att den är ännu bättre nu. Väldigt nyfiken på hur den ser ut! När tid finnes skall jag dock dit men just nu får fisket gå först!! Det är Mars!!!!

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!

SKITFISKE!!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :6st
Övriga fisketurer 2012 :0st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 2st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar