Summa sidvisningar

måndag 5 mars 2012

JAG LEVER FORTFARANDE :-)

Länge sen sist men nu är jag på G igen!!

Har inte glömt bort fisket, har bara inte haft tid eller ork till bloggen.

Precis gått in på sista större renoveringsetappen på huset.
Håller just nu på att färdigställa hallen som jag började renovera för tio år sen…..
2 bilder från samma rum med 10 år och 10 kilos skillnad :-)
Vill bli klar innan det blir ytterligare en bild där jag står med grått skägg :-)



Jaja detta är ju en fiskeblogg och inte en husbyggarblogg :-)

Hade hoppats på en bättre issäsong men nu blev det som det blev….

Satsningen på ”första isen” gick dock hem som planerat. En tia är ju helt ok ;-)

Värre var det med ”sista isen” där jag inte lyckades komma ut alls.

De senaste 2 åren har ju annars bjudit på grymt fiske på sista isen.
Kändes riktigt trist att jag inte fick till det fisket……
Inte alltid helt lätt att få till planeringen med 3 småbarn, hus och fru :-)

Hade gärna fiskat lite mer från isen. För mig är det den ultimata avslappningen….
Sitta helt själv med spöna riggade och se solen gå upp. Underbart!!!!

Nu har isfiskeutrustningen placerats i dvala igen i väntan på nästa istid :-(

Köpte även in lite extradubbar till mina broddar på Biltema innan nerpackning.

ALLT skall vara perfekt inför nästa säsong :-)

Har även gått över jerkprylarna och gett jerkrullen en storservice.

Delade allt, rengjorde, smorde osv. Gav även bromslamellerna en strykning med blyerts för att få en jämn och fin broms. Blev superbra!!
När jag köpte min Ambassadeur Inshore Classic kändes det som att den funkade superbra väldigt länge innan jag behövde serva den. Efter första egna servicen kortades dock intervallen ner och ett tag kändes det som om jag behövde serva rullen efter var långtur….

Testade en massa olika sorters fett utan att träffa rätt :-( Testade bland annat ett miljövänligt alternativ som skulle tåla både salt och sötvatten…. Nog!!!

Efter en tur rann det rostvatten ur IAR lagret samt att den lät som en skördetröska. Jättebra, not!!!

Gick dock att rädda IAR lagret och nu har jag hittat ett EP-Litiumfett som är grymt bra.
Trots hårt fiske såg rullen perfekt ut på insidan nu när jag delade den. Detta trots att det är typ ett halvår sen jag delade den sist.

Har nu avverkat 3 kortare jerkpass i öppet vatten utan något fantastiskt resultat…..
En liten snipa i går kväll är allt jag lyckats med. För övrigt en jättekass bild.

Fortfarande is kvar på sina ställen och grumligt vatten. Dock blir det bättre dag för dag.

Vattenståndet är fortfarande lite för högt men väldigt väldigt snart kommer vi in i den hetaste perioden på hela året när det gäller att fånga stor gädda!! Då vill jag vara med!!

Tror dock att det tar någon/några dagar till innan denna period inträffar här i Skåne. Just nu är det lite halvdött enligt alla tecken jag kan hitta men det ändras snabbt.

Kommer nästan bara att satsa på 10+ under förleksfisket. Inget mängdfiske. Har fått ett väldigt hett tips om ett ställe i ån där det finns stor fisk. Bor man typ 1 mil från ett av Sveriges bästa gäddvatten så får man väl se till att fiska lite där :-)
 Hoppas även på att komma iväg en sväng till Blekinge. Finns inget fiske som är så härligt som Blekingefisket men chansen till 10+ känns ju större här hemmavid.

Har dock börjat känna mig krasslig och hoppas att det inte blir värre…..

Fick även ett par kommentarer angående Hampus kommentar om hur moraliskt det är att hälla några droppar T-röd i vattnet för att förhindra frysning?

Om ni vill kan ni själv läsa ,vilket jag tycker ni skall!(ligger under inlägget "ännu ett FF pass..." en bit tillbaka i tiden)

Håller med Team Perax och Brink.

Jakten efter den stora fortsätter med oförminskad styrka!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :4st
Övriga fisketurer 2012 :0st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 1st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar