Summa sidvisningar

lördag 21 januari 2012

SEG BÖRJAN PÅ FISKEÅRET 2012

Eftersom jag inte skrivit något kanske ni kan gissa hur premiärpasset gick?

Inte ett liv.
Började på stället jag trodde så hårt på men väl där insåg jag att mina tankar spelat mig ett litet spratt. Det är inte här jag hittar en fisk till Svenska gäddmeteserien…..

Trots det försökte jag både med deadbait och levande utan ett enda hugg. Blev lite less efter några timmar, packade ihop och drog iväg med alla prylar i barnvagnen genom skog och mark tillbaka till bilen.

Nu testade jag ställe nr 2 men här låg vinden på fel håll och jag lyckades inte placera mina beten där jag ville……..  Det enda som funkade bra var mina ”drop down” indikatorer (eller vad dom nu heter?). Dom är till för att få larmet att pipa även när man får slaklina. Mycket nöjd trots att jag inte fick fisk.

Finns ju naturligtvis grejor som funkar bättre men mina var ju gratis :-) En kedjelänk och lite flätlina var allt som behövdes.

Efter att ha testat mina grejor en stund packade in allt i bilen och drog vidare till ställe nr3 där även Stefan mötte upp.

Här både såg det hett ut samt kändes hett. Allt verkade stämma!!! Jag har faktiskt fiskat här tidigare men aldrig insett hur grymt stället är. Trots det hade vi inte haft ett enda napp när mörkret föll…….

Oavsett vilket skall jag dit igen då jag med säkerhet vet att det fångats gädda ganska nyligen på typ 12kg samt att det finns potential till ännu större fisk. Det är här gäddan till Gäddmeteserien skall dras upp :-)  Detta är inget snipställe och det är långt mellan huggen men när det väl nappar så kan det vara STOOOORT :-) To be continued…….

Och vilka mål skall man ha i år då?
15+ är ju ett stående mål som alltid finns men om man skall vara realist så kanske man skall lägga ribban lite lägre för att ha en vettig chans.
Målet för i år är att få in en fisk på listan till Svenska Gädmeteserien på mer än 10kg.
Sen hade det ju även varit trevligt att höja mitt Blekinge PB på 7,2kg och 100cm.

Sen verkar det ju nästan som om isfisket är på G!!! :-) :-)

Fy f-n vad kul det skulle vara att få köra lite ismete!!! Grejorna har ju varit klara sen flera månader tillbaka :-) Får se vad som händer framöver.

Har även lagt till en länk till Sportfiskegigantens blogg. Trevligt!!


SKITFISKE!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 0st
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :1st
Övriga fisketurer 2012 :0st
Antal isgäddor 2012: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 0st
Hundraklubbare 2012: 0st
10+ 2012: 0st
Årsbästa 2012(Gädda):
Hundraklubbare totalt: 13st
10+ totalt : 4st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar