Summa sidvisningar

onsdag 19 oktober 2011

SJUK OCH TRÖTT…..

Ligger hemma sen ett par dagar med influensa. Mår som en halvdöd hund…
Har dock klippt lite på Norgefilmen när jag orkat. Nu blev den precis klar(trodde jag).
När jag då skall göra det sista momentet och konvertera mitt projekt till en fil som kan ligga på Youtube så flippar det såklart totalt!!!

Har letat på nätet och då hittat att det är vanligt. Råden man hittar är att Windows Movie Maker är totalt värdelöst och att man skall ha andra program (typ allt är bättre)……

Speciellt när man (som i mitt fall) jobbar med stora filer. Jag har lyckats få ihop 15-20 min film. Har provat att dela upp filmen men är tvungen att dela upp den i 1-2 minuters snuttar.  Kul med 10 delar….. NOT!!!!

Inte så kul när man trodde allt var klart :-(
Samtidigt som jag blir mer och mer imponerad av min Iphone 4 som ALLTID funkar så blir jag mindre och mindre imponerad av PC (som system) som nästan aldrig fungerar.

Gå in där, nu hängde det sig,  ställ om det , ändra det osv osv. Vilket skit!!

Vad är det som säger att datorer inte skall vara användarvänliga?

Så som ni kanske förstår så dröjer filmen ett tag till…….. Nu lägger jag mig igen.

Har legat framför TVn nu när jag varit sjuk och kollat på allt som går att kolla på.
Har hittat ett fiskeprogram som faktiskt är ganska kul.
På fisketur med Bård och Lars.
Trots att dom fiskar fluga så är dom ganska roliga ;-)

Hej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar