Summa sidvisningar

fredag 14 oktober 2011

111013 FLÖTESTROLLING I NY SJÖ

Börjar med kommentarsvar:
@ Martin.
Uppfattade fisket ungefär så som du skrev. Vissa lyckades hitta rätt samtidigt som många hade väldigt segt fiske. Blekinge är inte så lätt som ryktena säger. Man får kämpa för fisken. Som på alla andra ställen :-). Angående Karlskrona Pike Tournament anordnas den av ”under ytan” grabbarna.


Jag lyckades komma tvåa förra året i den individuella tävlingen och Jag och Brink kom även tvåa i lagtävlingen. Lagom stor och välordnad tävling!!!

Angående fisketuren igår kanske har ni redan sett på Stefans blogg om hur det gick :-) www.storgaddan.blogspot.com

Sedan ett tag tillbaka har jag och Stefan haft ett stående erbjudande om att få låna båt av en släkting till Stefan i xxxxxxxxx-sjön.

Vi har dock inte accepterat erbjudandet förrän igår då det är en ganska bra bit att köra.

Oavsett vilket så var vi då äntligen på G.

Vid 1300 tiden var vi på väg ut på sjön.

Planen var att flötestrolla för första gången. Jag hade läst på så gott jag kunde och knytit  tackel, modifierat flötet osv. Tacklet var dock en egen lösning. En krok i munnen och en på var sida. Detta för att lyckas kroka vettigt.

Trots dessa förberedelser började fisket väldigt segt…….

Varken jerk, spinn, flötestrolling eller vanlig trolling gav något :-(
Inte ens ett litet missat hugg :-(
Vi stannade upp, grillade lite och efter det gav vi oss på fisket igen med nya krafter.

Nu var planen att flötestrolla igen. Efter typ en timme händer något…..

Baitrunnern ”löser” och jag är säker på att det är botten. Jag ställer mig besviket upp i båten för att försöka lossa bottennappet. Först är det bara tungt och stumt.

Sen känner jag plötsligt två TUNGA gung!!!!!

Det är en fisk :-)

En stor fisk!!!

Sen börjar en riktigt trevlig fight med flera bra rusningar. I LIKE!!!!!!

Vi gissar på att det är en fisk på 7-9kg.

Till sist landar jag den dock med ett gälgrepp och ser då att det är en fin och grov gädda.
Mitt tackel fungerade. Den var superfint krokad!

Efter avkrokning fick den sen vila upp sig några minuter i säcken innan vi körde några kort och sen lät den simma hem igen.


Fin fisk!!! 101cm och 7,1 kg. Inget PB men en j-vligt kul fisk. Vilken fight!!!
Nytt ställe och så fin fisk. Grymt!!!

Min 14:e hundraklubbare sen jag fick mitt återfall. Börjar bli van nu ;-)

Denna fisk kändes riktigt bra. Har inte landat en ”riktig” gädda sen Mars. Nu kör vi!!!

Efter detta trollade vi vidare och ganska omgående får Stefan tvärstopp i sina prylar. Även han tror att det är botten men när mörten kommer upp till ytan ser vi att det var en gädda. Mörten var halvslaktad………………..

Efter detta var det stendött igen. Trots detta var vi ändå ganska nöjda. Lite dåligt med bara en fisk men snittet var ju bra :-)

Idag fick jag även hem lite fiskegrejor i postlådan. Ett par extraskär till isborren. Gött!! Får inte hända att skären spricker/skadas så man inte kan borra hål när man tagit sig ut på isen med pulka , spö osv. Såg detta hända Stefan förra vintern(som tur var hade vi min borr) , skall inte hända mig. När isen kommer är jag redo!!!

Annars är allt lugnt. Hoppas att det nu äntligen lossnat och att höstfisket är på G.

Ser redan fram emot nästa hundraklubbare  (eller/och tioklubbare) :-)

SKITFISKE!!!



Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 17
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 48
Övriga fisketurer:2
Antal isgäddor:16
Antal öppet vatten gäddor: 75
Årsbästa (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar