Summa sidvisningar

söndag 17 april 2011

110416 MISSAD TOPPFISK…..

Omständigheterna gjorde at det dök upp en liten lucka som råkade passa väldigt bra för fiske under lördagen J

Stämde träff med Stefan för att göra ännu ett försök på Stefans förlorade jättegädda.

Eftersom jag (för en gångs skull) var ute i god tid passade jag på att göra ett stopp på vägen till mötesplatsen och där lyckade jag jerka upp denna grymma fisk. Vilken otrolig fight den bjöd på ;-)

Jag mötte upp Stefan vid båten och lade samtidigt ett kast vid bryggan.
Hugg direkt och efter ett mothugg som gjorde att fisken flög upp ur vattnet lossnade den.
Storleken ungefär detsamma som förra fisken. Ingen större förlust!

Efter det rodde vi iväg och lade ut våra meten på samma ställe som sist.

Vi väntade och väntade utan ett enda hugg…….
På vägen hem lade jag ett kast med jerkspöet på ett ställe som Stefan alltid ”tjatar” om J

Jag hann knappt börja veva förrän jag hade ett ordentligt hugg med fet virvel som följd!!!
Kort vevstopp och sen började jag ta hem min 4 play igen.
Nu följer fisken efter betet med en enorm svallvåg typ Hajen som följd. Vi trodde knappt våra ögon!! Måste ha varit ett riktigt as!!!! Efter flera sekunder sticker den iväg utan att hugga……… Var det min 15+ ?

Jag slapp i alla fall att bli FF J

Stefan återvände efter att jag åkt hem , dock utan fisk.

Känns som att lektiderna bidrar till det svåra fisket.

SKITFISKE!!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 17
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 15
Övriga fisketurer:0
Antal isgäddor:16
Antal öppet vatten gäddor: 27
Årsbästa (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar