Summa sidvisningar

lördag 9 april 2011

110408 SISTA MÖRTARNA

Blev en väldigt kort och tidig tur innan jobbet en av dagarna nu i veckan.
Hade ingen större förhoppning om fisk men fiskar man inte så är ju chansen ännu mindre……

På med näst sista mörten från tunnan (modell XXL) och sen började jag fiska.

På detta ställe har xxxxx tidigare haft kontakt med fisk av bättre storlek så jag hade en liten förhoppning om att kanske eventuellt ……

Efter bara någon minut dyker flötet och efter ett snabbt mothugg är det fast fisk!!!

Först är jag ganska säker på att det är en riktig ”fining” då den kämpar grymt bra men efter en (allt för) kort stund ser jag att det är en fisk i 4kilosklassen.

Det var inte den jag var ute efter men ändå en kul fisk!

Fiskade sen lite till med min andra och sista mört. Hade nog ett missat hugg då mörten var ända uppe i ytan och vände med efterföljande stor virvel. Kan ha varit den gäddan jag hoppades på?

Nu var det dock  dags att åka till jobbet och sista mörten fick sin frihet åter.
Nu är tunnan hemma tom och jag funderar på hur jag skall fylla den igen. Planerna är färdiga, bara att göra J

SKITFISKE!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 17
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 13
Övriga fisketurer:0
Antal isgäddor:16
Antal öppet vatten gäddor: 26
Årsbästa (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar