Summa sidvisningar

torsdag 2 december 2010

I BRIST PÅ FISKE

Hade en dröm om att kunna isfiska i helgen men fick idag höra att det fortfarande är öppet vatten på det stället……. Så fel man kan ha!!

Får väl då skriva en liten recension om ett av mina senaste inköp istället.
Ni tror kanske att jag bara handlar bra saker?
Absolut inte men det är roligare att skriva om dom.
Nu skall jag dock börja med en riktig höjdare inom kategorin ”SOPTUNNAN”. Denna bör utan problem ta en första plats när det gäller dåliga köp.

Har sen förra vintern kollat runt en del för att få fram ett bra sätt att hålla värmen under långa fisketurer ute på isen.
Förra vintern testade jag Apotekets värmeplåster som var grymma men ganska dyra. Typ 50kr för 2 st. Lite dyrt i längden……

Mitt val föll då på produkten på bilden.

Många sa att den var bra och jag har även sett folk på havsfisketurer som värmt sig med denna. Inget att snacka om!
Jag beställde en kolvärmare samt extra kol. Problemet löst?

Absolut inte!! Under senaste turen med Brink försökte jag få möget att funka utan resultat. Jag testade allt från att låta den börja glöda lite i ena änden till att vänta till halva kolet glödde.
Stängde sen burken och la den i fickan. 5 minuter senare var den iskall och kolet hade slocknat. Brink tyckte jag var knäpp som höll så länge som jag gjorde. Den enda värmen var den som kom av att jag försökte tända kolen innaför jackan och höll på att brinna upp :-)

Har läst på Fiskesnack att det funnits tillverkningsproblem med dessa och att vissa personer bytt flera gånger tills det funkat.
Jag tänker inte börja klödda med det. Kostar mer att skicka tillbaka den än att köpa en ny (varför man nu skulle vilja göra det?).
Då finns bara ett alternativ kvar…….. SOPTUNNAN!!!!
Ingen j-la kolvärmare för mig !!!!!
Nästa test kommer att bli en bensinvärmare från Zippo som finns att köpa på Teknikmagasinet. Får se hur den klarar sig?

Betyg på kolvärmaren? Inget såklart eftersom den inte funkade…..

SKITFISKE!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 49
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 111
Årsbästa (Gädda): 9,4kg 101107
PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar