Summa sidvisningar

måndag 8 november 2010

101107 PLÖTSLIGT HÄNDER DET ……IGEN!!!!!

Min plan var att sticka ut en sväng på Lördag morgon för att försöka lura några gäddor.

Ändrade mig dock till Söndag i sista stund då jag fick höra att vattnet var ordentligt grumligt pga senaste tidens regn. Tanken var att det skulle hinna klarna upp lite till Söndag.

När jag steg upp på Söndag morgon blev jag dock ganska besviken då jag såg -1 grad på termometern.
Då var det slut med ösiga gäddor tänkte jag………..

Eftersom jag ändå stigit upp så var det väl lika bra att sticka iväg.
Man fårt inga gäddor hemma i sängen.

In med allt i bilen och så bar det av.
Kl 0800 var 2 gäddmeten i vattnet.

Körde på någon timme utan minsta stöt.
Kunde det bli sämre? Grumligt (för grumligt enligt mig) vatten , för mycket flöde, ingen vind och iskallt. Ibland kan man verkligen träffa fel…..

Efter ett tag flyttade jag mig till ett ställe där jag tyckte att vattnet verkade klarare och lugnare. Efter någon timme utan fisk på det stället så bestämde jag mig för att flytta igen.

Jag hade motvind (minimal men motvind) så flötet drev hela tiden in till kanten.

Blev lite förvånad när jag drog upp mörten som visade sig vara en minisnipa. Den hade huggit utan att dra ner flötet.
Jag skulle inte bil FF!!!!!

Testade sen på ställe nr 3 som visade sig vara absolut sämst. Megagrumligt vatten och motvind…… Vilket skitfiske!!

Vad göra? Tänkte först åka hem men sen ändrade jag mig och gick tillbaka till mitt startställe. Ut med spöna och vänta………..

Efter någon halvtimme så får jag äntligen ett napp till!!!!
Inte ett monster men bättre än den första!!

På med en ny mört och så ut med prylarna igen.

Fiskade vidare i typ en timme utan något mer hugg så då bestämde jag mig för att börja ge upp.

Började packa ihop prylarna. Sparade dock spöet med den nya mörten och lät den fiska vidare. Efter ett tag var allt packat utom spöet med nya mörten.

Kollade på klockan och såg att den var 12.00. Hade tidigare på dagen pratat med en annan bloggare (låter han vara okänd för att det skall bli svårare för er att gissa var jag fiskar) som sa att han var på väg till samma ställe och att han skulle komma vid 12 tiden.

Tänkte att jag kunde stanna tills han kom så att vi kunde snacka lite fiske innan jag stack hem.
Fortsätter därför att fiska trots att det käns meningslöst.

Jag tar in min mört och slänger ut den mitt i strömmen nästan bredvid mina fötter och låter den driva mitt i värsta flödet.
För att hålla mörten fri från vassen är jag tvungen att dra in den lite då och då.

Funderar på om en gädda tycker att det ser onaturligt ut……….

Plötsligt dyker flötet!!!!!!! Då menar jag inte dyker långsamt utan det bara försvinner på en millisekund!!

Rent instinktivt gör jag mothugg direkt och känner tyngden……

FIN GÄDDA!!!!

Så j-la cool att hålla i spöet när hugget kommer!!!!
Fighten bli inte så lång men när fisken börjar närma sig ser jag att den är stor så jag väljer att gå ut och ta den (vatten i stövlarna) istället för att försöka dra den förbi vassen.

Väl på land ser jag att den är riktigt fin och lång!!!
Jag tar fram min säck samtidigt som min ”blogg kollega” anländer med sin kompis.

Snabbt i med gäddan i vattnet och sen tar jag fram våg och måttband.
Sen går det snabbt när jag har hjälp så det blir inte så många sekunder för fisken i luften.

Lättare att hantera fiskar i denna storleken med hjälp. Tack så mycket!!

110cm och 9,4kg. NYTT PB!!!!!! 


Vilken känsla! PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!!!!!!

Ett litet steg närmare 10+

Skitfiske på er!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 47
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 97
Årsbästa (Gädda): 9,4kg 101107
PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar