Summa sidvisningar

onsdag 17 december 2008

Tillbaka i F-ån 081217

Var ganska sugen att komma tillbaka efter det som hände här igår……
Började direkt att fiska av stället där jag tappade öringen och såg gäddan igår.
En massa kast med både UL och Jerk gav ingeting.
Jag gick tillbaka till bilen och lämnade UL utrustningen och beslöt mig för att fiska av en ordentlig sträcka av ån med mitt jerkspö och en 4 play.
Under hela tiden hade jag inte ett enda napp…… Varken nedströms eller uppströms.
När jag närmade mig startpunkten igen så kunde jag inte låta bli att lägga ett par kast på samma ställe som jag började på, dvs där jag hade öringen på igår.
På andra kastet tog det stopp!!!!
En ordentlig gädda. Troligtvis den från igår.
Efter en ganska kort fight lyckas jag få den så nära land att jag gör ett landningsförsök.
Då lossnar draget men jag har ordentlig tur och lyckas greppa gäddan och lyfta upp den.
Efter det stoppar jag ner den i min nya gäddsäck så att jag hinner lugna ner mig samt plocka fram och förbereda kameran.
Efter det är det vägning och vågen stannar på 5,6kg. Glömmer dock som vanligt att mäta längden….


Efter fotografering släpper jag såklart tillbaka den!
Nu när jag sitter här vid datorn och jämför bilder på min största gädda från i somras så ser jag att det med mycket stor sannolikhet är samma. Fångstplatserna är ju också bara ca 25 meter ifrån varandra.
Trevligt med C&R! Nästa gång kanske den är ännu större!!!!
Ha d!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar