Summa sidvisningar

söndag 26 juni 2022

BAITBOAT, FRÅN BAJS TILL NICE

 Har alltid sagt till mig själv att baitboat är onödigt…..

Detta gällde alltså innan Gustav körde ut, dumpade sitt bete precis DÄR och sen drog upp en beluga på 47 eller 48kg. Just där och då blev jag ju bara tvungen att bara kolla lite på det där med bait boat.

Beställde det billigaste jag kunde hitta på Aliexpress. Tror att jag hade den hemma i lådan för lite under 1000kr. Helt ok tycker jag. Om den nu skulle visa sig fungera :-) :-)

GPS hoppade jag över då det kändes onödigt. Mer om det senare ;-)

 

Hur var då min baitboat? Redan efter att ha packat upp den insåg jag att den bara skulle hålla typ en fisketur innan grejor skulle börja gå itu.

Gjorde därför en del modifieringar innan första turen och har sen löpande fixat några grejor till.












Efter senaste turen är jag dock helnöjd. Den funkar helt perfekt‼‼

 

Fördelar:

PRISET

RÄCKVIDDEN (typ hur långt som helst)

BILLIGA DELAR PÅ ALIEXPRESS

 

Nackdelar:

Antennen knäcktes direkt. Nu lagad med tejp och krympslang samt flyttad.

Tömningen är brutal och orsakar sprickor i baljan. Förstärkt med rostfri plåt samt dämpad.

Halvdålig batteritid. Köpte ett nytt batteri med dubel batteritid för några hundringar.

 

Kolla filmen. Den visar vad jag gjort.



Efter den senaste turen där jag filmade ganska mycket med min waterwolf ser jag dock att jag vissa gånger lägger betet mitt i växterna och då får jag ingen fisk. Med en GPS kan man undvika det……

Har därför beställt en likadan båt fast med GPS. Jag vet att man bara kan uppgradera men det är mer ”value for money” att köpa en hel båt. Då har jag ju även en extra räddningsbåt om den stannar mitt i sjön :-)

Kommer film om denna senare.

 

SKITFISKE‼‼!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar