Summa sidvisningar

onsdag 5 juli 2017

FET TÄVLINGSHÅV SAMT LITE EXTRA :-)

För ett tag sedan väckte Brink några tankar i mitt huvud.
Han ville ha en längre tävlingshåv för att inte missa fisk vid håvningen på tävlingar…
(Som han gjort en gång)
Jag stod ute i garaget och kikade på min teleskop-båtshake och tänkte att kanske man skulle kunna……..
Jag berättade för Anders att det verkade vara samma diameter på prylarna och plötsligt hade Anders redan gjort det‼ Passade perfekt‼
Så trots att Anders gjorde det först så får jag nog ändå ta till mig lite av äran ;-)
Skriver och visar lite!

Börja med att köpa Biltemas teleskopbåtshake Art.nr 25040, pris 129kr.

Borra loss sprinten och dra loss haken. Jag behövde använda värmepistol för den satt fast som faaaaaaaan!

Ta ut ändplupp med låspluppar från din Savagear håv. Glöm inte att trycka in båda låspluppar när du drar ut ändpluppen. Bra att samtidigt byta till rostfria fjädrar om man inte redan gjort detta. Annars rostar de sönder L Finns ett inlägg på min blogg om detta tidigare……

Borra nya hål i båtshaken enligt bild. Om man vill slippa de gamla hålen kan man kapa bort typ 5cm men jag valde att behålla full längd.


Montera sedan ihop allt. Jag säkrade allt med lite silikon vilket kanske var onödigt men kändes bra.



Låt torka och montera dagen efter. Nu har du en grymt lång håv. För 129kr extra och lite jobb i verkstan J


Sen har jag även bokat en Thailandsresa i December. På julafton kommer jag att sitta med fiskespöet i handen och jaga feta Chao Praya och Mekongmalar‼
Overkligt häftigt att ännu en gång få uppleva detta magiska fiske. Längtar så att jag håller på att döööööööö J



SKITFISKE‼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar