Summa sidvisningar

fredag 15 mars 2013

130310 ÖPPET VATTEN

Vaknade på söndagen och insåg att det trots kyla och blåst förmodligen var öppet vatten i åarna.

In med prylarna i bilen och så bar det av :-)

Det var kallt som F-A-N men trots det så började jag fiska. Hittade ett ställe med ganska bra skydd mot vinden så jag stannade till där ett tag och stod och halvdrömde när……jag missade dagens första gädda :-(

Hmmmmm. Då var dom trots allt på hugget!

Började att fiska mig nerströms utan att få ett enda hugg…..

Ställe efter ställe fiskades av utan någon lycka. Kände att jag inte hade riktigt rätt beten men kämpade trots det vidare. Strömmen var ganska stark och jag lyckades inte riktigt få ner mina Bustrar till lämpligt djupt :-(

Beslutade mig för att ge upp och började knalla tillbaka mot bilen. Gjorde ett sista stopp på stället där jag tappat gäddan tidigare.
Pang så sitter den ! Äntligen en fisk‼! Inte stor men en gädda! Är jättenöjd med bilden. Ser ut som om min haka är längre än gäddan :-) Tur att det är en fiskeblogg och inte en datingsida ;-)

Nu tändes gnistan igen och jag började fiska mig uppströms från bilen. Efter bara 10 minuter tar jag gädda nr 2‼
Inte heller den så stor men ännu en fisk‼!

Nu var jag riktigt på gång‼! Nu fiskade jag vidare med full koncentration. Nu dog dock fisket ut helt. Jag fiskade av en jättelång sträcka utan ett enda hugg. Några timmar senare sitter jag i bilen på väg hem svettig som en gris efter att ha klättrat både under och över diverse hinder längs med ån :-)
Fortfarande med ett resultat på 2 fångade gäddor. Can´t win em all :-)

Efter att ha lagt upp en bild på Facebook blir man direkt mobbad för att fiska småfisk.

Sanningen är ju dock att om man inte fiskar får man inget ;-) Nästa hugg kan vara den där 10++ aren. Och det hugget kommer bara om man har prylarna i vattnet‼! Tänk på det alla nätmobbare ;-)

Jag har ju fortfarande inte lurat någon 10+ detta året så nu är det allvar som gäller!

På söndag är det fiske som gäller men jag kan inte bestämma mig för om jag skall köra på åfiske eller isfiske….. To be decided!

Har också fått min nya ”gäddbuff”. Kommer inte ihåg på vilken blogg jag fick tipset om denna ”gäddprodukt” men jag tackar i alla fall. Ebay is da shit‼!



SKITFISKE‼

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2013 :4st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2013 : 4st
Övriga fisketurer 2013 :0st
Antal isgäddor 2013: 1st
Antal öppet vatten gäddor: 12st
Hundraklubbare 2013: 0st
10+ 2013: 0st
Årsbästa 2013(Gädda):
Hundraklubbare totalt: 15st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen
BÅTREKORD 380an: Inget men förhoppningsvis är det snart mitt :-)

1 kommentar:

  1. Hehe det var nog min blogg (jerkskadad). De är förjävla coola.

    SvaraRadera