Summa sidvisningar

lördag 19 januari 2013

NYA PROJEKT :-)


Eftersom senaste tidens kyla varken kunnat erbjuda vare sig isfiske eller öppet vatten fiske har jag istället passat på att måla några beten.
Här är lite bilder. Det enda lackade betet är ”gäddbustern” som är ett gammalt vrak som nog blivit 10g tyngre pga alla färg och lacklager :-)









De andra är olackade och kommer att bli såååå mycket snyggare sen!!

Tycker att lack för en betesmålare är som latexfog och spackel för en snickare :-)

Gömmer (nästan) alla misstag :-)

Har även målat en ”The Hitman”. Fick en av Brink.
Jag kan ju inte fiska med Big Bandit så jag tänkte testa om jag kan få bättre gång på en av dessa. Ibland saknar jag något större än den vanliga Bustern. Sen tycker ju vissa att man inte är en ”riktig” gäddfiskare om man bara fiskar med Buster men på det örat lyssnar inte jag :-)

Den dagen jag blir ”utfiskad” av något annat bete skall jag börja fundera. Har inte hänt än…….

Och annars då?

Jo nästa projekt är att hjälpa Stefan fixa en motorisborr. Han har ju lite strul med armbågen så han är lite gnällig var gång vi är ute på isen :-) :-) Sen kan ju inte jag heller påstå att det är sådär jättekul att borra hål i tjock is så jag tycker också det hade varit nice.

Eftersom min ekonomi är inställd på ”skillsmässoläge” just nu så finns där dock inget utrymme för kostnader.

Kommer därför att hjälpa Stefan fixa en billig motorborr och sen i framtiden köper jag eventuellt in mig på hälften.

Började med att kolla på Jula och Biltema och hittade där 200mm isborrar för 3500kr.

Jag var dock inte nöjd med det utan fortsatte leta.

Jag surfade runt lite på FS och hittade en tråd om jordborrar :-)
Här en bild på Julas jordborr.


 
Verkar klockrent!! Planen är att Stefan köper en jordborr på Jula och sen svarvar jag en adapter som passar hans isborr och en som passar min. Enligt det jag läst på FS så funkar det super!
Har ni någon erfarenhet om en sådan modifiering så lägg gärna en kommentar!!
Hoppas ha det färdigt till nästa helg!! Hittade denna videon på Youtube. Tycker det ser ut att fungera eller vad tycker ni :-)


Imorgon bär det av ut på isen med Stefan. Planen är att ha spöna på plats innan kl 11.00.

Jag hade gärna börjat ganska många timmar tidigare men vill inte åka ut ensam nu då jag inte är säker på isläget. Nästa gång däremot så ;-)

Rapport kommer!!

SKITFISKE PÅ OSS IMORGON!!!!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2013 :2st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 0st
Övriga fisketurer 2013 :0st
Antal isgäddor 2013: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 10st
Hundraklubbare 2013: 0st
10+ 2013: 0st
Årsbästa 2013(Gädda):
Hundraklubbare totalt: 15st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen
BÅTREKORD 380an: Kommer snart vara mitt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar