Summa sidvisningar

torsdag 17 januari 2013

ATT KOMMA IKAPP......

Har börjat det nya året lite dåligt om man tittar på bloggandet :-( Tycker att jag har giltiga skäl :-(
Har faktiskt hunnit med 2 kortare fisketurer som jag inte skrivit om men from nu skall det bli ändring på det :-)

Vill även tacka för alla kommentarer!! Kul att någon läser vad jag skriver :-) Börjar nu komma tillbaka till livet efter en ganska ordentligt tung tid. Skilsmässan är absolut inte klar men på något sätt har jag nu börjat greppa läget och är på väg tillbaka och börjar se framåt istället för bakåt…….
Fisket är bästa terapin man kan tänka sig!!

Tänker inte skriva mycket om de 2 missade turerna då det inte gav något stort. Blev dock totalt 10 gäddor på dessa 2 turer så jag får nog vara nöjd med starten på fiskeåret 2013!
Får även vara nöjd med fiskeåret 2012. Blev inte så många stora fiskar men det blev många!
Blev i alla fall en 10+ så det innebär att jag för 3e året i rad har fångat en 10 plussare :-)
Tänker definitivt fortsätta följa det mönstret.

Målen i år?
En 10+ i Blekinge ligger kvar på listan samt en 10+ från ”nya” båten som för tillfället inte har varit med om en enda gäddfångst  :-(  Kan ju bara bli bättre :-)
Skulle även vara kul med en 10+ fångad vid vadarfiske.

Får se vilka eller hur många av dessa 3 mål jag kan nå………. om något ;-)


Fick någon fråga om hur jag lackar mina beten? Doppar!! Fördelen med LV-1 är att man kan dopplacka. Perfekt då man slipper torkhjul. Efter typ 10-20 gäddor mattar man ner betet och ger det ett dopp i lack och sen är det redo igen. Enkelt!! Betet håller i en evighet :-) När sen lacken blir för trögflytande blandar man i lite Xylen och sen kör man på igen.

Nu har ju till sist kylan kommit ner till Skåne vilket medför att isfisket kan komma igång. Under helgen skall en av dagarna tillbringas ute på isen tillsammans med Stefan och ev en kompis till honom.



Bilder och rapport kommer!!

Skitfiske!!

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2013 :2st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 0st
Övriga fisketurer 2013 :0st
Antal isgäddor 2013: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 10st
Hundraklubbare 2013: 0st
10+ 2013: 0st
Årsbästa 2013(Gädda):
Hundraklubbare totalt: 15st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar