Summa sidvisningar

lördag 7 april 2012

GOTT OCH BLANDAT

Börjar med lite kommentarsvar:

@ Fredrik Johansson: Jag har nu länkat till Pike 12 under ”allmänt fiske uppe till höger. Trodde att denna tävling var död. Kul att det inte var så. Skall bli spännade att se vem som lyckas bäst :-)

Har också fått en del frågor om var i Blekinge vi hade så bra fiske. Sorry men jag säger inget! Vill inte avslöja något, inte ens i vilket område vi fiskar.

Annars så har jag tillbringat en del tid med att lacka lite beten.

Sist i Blekinge så utklassade min McTail allt annat i betesväg och jag blev därför sugen på lite fler Svartzonkerbeten.  Går ju heller inte att undvika att Renz fångat en del ”hyggliga” fiskar på diverse kombinationer.

Ville då ha en färg som var mest lik min Mc Tail trä.

Mailade därför Claes och beställde en Svartzonker Tail Shallow i färgen Pearl Oliven, en Mc Tail plastic slow sink i samma färg samt lite paddlar.
Tyvärr   fanns dock inte Mc Tailen i den färgen kvar.  Den är slut i hela landet….. Även paddlarna hade sålt i stort sett slut och kvar fanns bara kopparfärgade.

Jag beställde då en Svartzonker tail och ett par paddlar.

Här får den tre extra lager lack innan den landar i lådan. Har testat Biltemas båtlack och den verkar hygglig.

Naturligtvis blir den säkert  inte lika stark som LV-1 , E tex osv men denna är ju mycket smidigare att använda så till plastbeten är den helt ok tycker jag. Får se vad jag tycker när jag fiskat med betena ett tag :-)

Har även tillverkat en Buster tail som skall testas när tid finns. Var ett bete som hade trasig bakre krokögla så det gör inget om den inte funkar :-)


Har också målat en omviktad Shallow Cruiser Buster Jerk i min ”Blekinge färg” kommer att funka bra!!

Då det inte gick att få tag i en Mc Tail slowsink i färgen Pearl Oliven valde jag istället att måla om en Pappegoj Mc Tail som jag hade hemma.

Blev faktiskt ganska nöjd med resultatet :-) Vet ju att när jag skall fiska med brorsan så gäller det att ha minst 2st Mc Tail i båten ;-)



Hmmm det var nog allt.

SHITFISHING !!


Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :16st
Övriga fisketurer 2012 :0st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 42st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar