Summa sidvisningar

tisdag 17 januari 2012

SERIÖST FÖRSÖK PÅ DEN STORA……

Imorgon skall jag göra ett försök på ett ställe där jag aldrig fått något riktigt stort.
Från ismetet har jag lärt mig att det ibland kan ta timmar eller dagar innan just den där stora hugger…..

Just nu verkar vattenläget bli bättre dag för dag , dvs lägre och klarare och jag vill passa på innan det kommer ny nederbörd och ”fuckar” till det. Brukar kunna vara trevligt fiske i sådana här perioder.

Skall därför göra en supersatsning imorgon på ett ställe som helt enkelt bara måste gömma en jättegädda!!!!

Får se hur det går?

Har laddat med vanligt flötmete, bottenmete samt ett float ledgering kit. Har även sill, makrill samt levande betesfisk. Borde inte bli en FF tur men man vet ju aldrig :-) Har också tillverkat egna ”drop downs”. Sådana där tyngder som gör att larmet piper även om fisken simmar mot en. Om dom funkar kommer det sen i bloggen :-)

Hade ju suttit fint med en fisk som är värd att anmäla till Svenska Gäddmeteserien 2012.
Är ju inte lönt med fisk under 10 kg……… Tuff tävling!!

Detta året är jag i samma lag som Stefan Hylen och Johan Ottosson i Team Landslöv. Vi kommer ju från Eslöv, Landskrona samt Löddeköpinge ;-) Har ju inga större förhoppningar om att få ett bättre år 2012 än 2011 men man vet ju aldrig. Plötsligt händer det…. Det räcker med ett bra hugg!!

Anledningen till att jag inte fiskar med Brink är att han mer eller mindre slutat helt. Synd!
Får se om Team Bulk är dött eller bara försatt i viloläge :-)


SKITFISKE PÅ MIG!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar