Summa sidvisningar

tisdag 3 januari 2012

FISKEÅRET 2011

Som nog alla vet så är det nu 2012 och jag är mer än nöjd när jag ser tillbaka på förra årets fiskeresultat. 2011 var året då allt hände. Tror det dröjer innan jag får uppleva ett liknande år igen. Året började med isfiske. Efter nyår avverkade jag 17 isfiskepass. Mängden fisk var inget att skryta med men trots det kom det upp några trevliga damer.
Speciellt isfisket har kommit att bli mitt favoritfiske. Kanske beror på resultatet :-)

Januari började bra med denna dam på 101cm och 7,8kg



Februarifisken var smal men ganska ok längdmässigt.  102cm och 7,2kg.



Samma fisk kom upp i början av mars igen. Ovägd……. Men över metern :-)


Dagen efter lyckades jag lura ett nytt PB.  103cm och 10,3kg. Grym kondition!!



Samma fisk kommer upp igen 5 dagar senare. Samma vikt, 10,3kg


En av de första fiskarna i öppet vatten var var denna grymma gädda på 13,1kg och 113cm. Hade egentligen bara tänkt att testa jerkprylarna för att se till att dom var ok inför en Blekingetur. Vattnet var för grumligt för fiske tyckte jag………. Efter denna fisk åkte jag till ett annat ställe och tappade då en fisk i liknande storlek, på samma dag!!! Nu var fisket på G!!

Tack vare lite nederbörd så var åfisket grymt. Jag hade flera ½ timmesturer innan jobbet som gav bra med fisk. Borde tagit lite ledigt och hårdsatsat….. Gäddan var riktigt i stöten. Samtidigt togs det ett par 15+ i Kävlingeån så jag gissar att jag var på fel ställe och vallade mina betesfiskar :-)



Jag lyckades som bäst lura upp denna fisk på strax under metern.

Efter det blev det inte så mycket fiske. Jag köpte dock båt och det tog ganska mycket av min tid att få den redo för Blekingefisket som för övrigt inte bjöd på något stort 2011 :-( Nya tag detta året!!!



Första gäddan i nya båten :-)

Sen blev det även tur på sundet med test av Norgeprylarna.


6 torskar som högg exakt samtidigt och bjöd på en svettig fight där jag var säker på nytt torsk PB :-)

Sen får jag ju inte glömma Norgeresan. Vilka j-la fiskar.




Brink får vara med på ett hörn för att jag fick vara med om denna grymma fight med en flundra på 30+. Det var grymt!!! Jag själv fick ju ingen 30+ men det blev i alla fall en 10+ :-)

Efter det blev det inte heller så mycket fiske pga hus , hem och familj.
När det sen blev läge så lyckades jag få till en tur med bra resultat.

101cm och 7,1kg.
Dagen efter insjuknade jag i lunginflammation och detta gjorde sen att jag var borta från fisket i 2 månader. Efter det besiktigade jag bilen……….
Hoppas att 2012 bjuder på mer fiske och mindre 2or på besiktningen :-)

Tycker ändå att jag lyckats lite med mina planer. Mitt mål var att försöka rikta in mig på bra fiskeperioder och ställen och satsa hårt då istället för att fiska alltid överallt.
2011 fiskade jag mindre antal gånger och fick mindre antal fiskar men samtidigt fick jag fler 100cm+ och 10+ än något tidigare år :-)

GOD FORTSÄTTNING PÅ ER ALLA!!!!!!


Totalt antal gäddfisketurer från isen 2011 : 17st
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2011 : 55st
Övriga fisketurer 2011 :2st
Antal isgäddor 2011: 16st
Antal öppet vatten gäddor: 81st
Årsbästa 2011(Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar