Summa sidvisningar

tisdag 5 juli 2011

110701 LITE FISKE OCH LITE BÅT

Som ni nog märkt har mitt fiske (och bloggande) legat på en väldigt låg nivå sista tiden.
Mycket på jobbet kombinerat med mycket hemma har drastiskt minskat tillfällena för fiske…..

För några dagar sen kunde jag dock inte hålla mig utan laddade mina UL-gäddfiskeprylar och stack iväg på en liten fisketur.
Tänkte att regnet kanske hade lyckats väcka de annars så tröga gäddorna.

Och jag hade rätt!!

På typ andra kastet högg en ganska fin gädda min lilla 13cm 4play. Efter det gav den sig iväg på en riktigt ordentlig rusning. Gött med lite slirbromsknarr igen J Länge sen sist!!!

Det varma vattnet gör att gäddorna bjuder på riktigt bra fighter.
Efter ett kort fick den simma hem igen.

Bytte sen ställe och redan på första kastet smällde det till igen!!!
En något mindre gädda lät sig landas ganska lätt och efter några kort fick även den simma hem.


Efter det fiskade jag av ett par ställen till utan hugg men jag var ganska nöjd ändå.
2 gäddor på 30 minuter får anses vara ok.

Igår så var det då dags att åka och titta på en båt jag hittat på Blocket.
En Crescent 434 med en Honda 15 Hk 4takt med elstart. Begärt pris 22000kr.
På bilderna såg motorn lite sliten ut men eftersom det stod bra skick i annonsen tänkte jag att det var värt ett försök.


Jag tänkte mig lite prut till typ 20 000kr och sen skulle jag vara båtägare J

Efter jobbet stack jag iväg som ett skott och 7 mil senare var jag framme.

Ganska snart insåg jag dock att ekipaget inte var i bra skick utan i katastrofalt uruselt skick…….

Motorn såg ut som 7 svåra år. Det såg ut som om man blästrat motorkåpan innan man slängt den i marken så att den sprack…..
Sen när han startade den så visade det sig att kylningen inte funkade…..

Och sen kommer vi till båten……. Undertill såg den vettig ut men på insidan…..

Tydligen hade något krossat den bakre toften under en storm och efter det hade ägaren själv byggt upp denna med hjälp av plastklädda frigolitplattor. Eller rättare sagt han hade försökt återskapa en del och resten hade han skitit i.
Det var helt öppet in i dubbelskrovet. Dvs fritt fram för vattnet att bara rinna in.

Något irriterad över att den var i så dåligt skick tackade jag för mig och åkte hem. Hade inte ens velat ha den om jag fick den.

Idag skickade jag sen ett mail där jag tyckte att han borde ändra sin annons och ta bort det där med ”bra skick” med tanke på att det var ett vrak. Skönt om man kan bespara någon annan en onödig resa.

Han svarade att jag tydligen hade förväntat mig ett ekipage i nyskick och att det absolut inte var något fel på hans grejor?????
Jag orkade inte ens svara på hans mail. Vilken knasboll!!!!!
Hur f-n kan man påstå att en båt som inte har fungerande kylning samt har ett stort hål på insidan av skrovet som en båt i bra skick?? För mig är det helt oförklarligt.

Jaja, det är hans problem och inte mitt J Jakten på båt fortsätter!!!!

Har även varit ute på en minifisketur med grabben där jag lyckade lura upp en snipa. Inget foto men det blir i alla fall ännu en tur i statistiken.

SKITFISKE!!!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 17
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 37
Övriga fisketurer:1
Antal isgäddor:16
Antal öppet vatten gäddor: 45
Årsbästa (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar