Summa sidvisningar

lördag 26 februari 2011

110117 ÄNNU ETT (F)ISPASS ……

Var ute en sväng för några dagar sen på ännu ett ispass.
Var osäker på om det skulle vara möjligt att fiska men jag gjorde en chansning.
Första stället isen smälter på är ju närmst land. Därför är det ibland svårt att komma ut på isen när det börjar smälta.
Efter lite letande hittade jag dock ett ställe det det var inte var för djupt.
Gjorde fast min livlina i ett träd och knallade sen ut några meter på isen.
Väl ute på isen gjorde jag en provborrning och där var 20cm is. Safe!!
Riggade alla spön och började vänta…….
Smältningen av snön gjorde att vattnet blivit ganska grumligt så jag hade ju inga större förhoppningar om fisk men man vet ju aldrig. Plötsligt händer det!!

Dock inte idag.
Efter några timmar utan ett enda nafs gav jag upp och åkte till jobbet.

Får hoppas att det fryser till igen så att man kan fortsätta isfiska.
Än är jag inte trött på på det.
Får dock hoppas att fiskelyckan vänder. Senaste veckorna verkar ha varit sega för de flesta.
Får nog dock byta ut pulkan mot min fiske-barnvagn nästa tur oavsett om det är isfiske eller ej.

SKITFISKE!!!
Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 6
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 0
Övriga fisketurer:0
Antal gäddor: 7
Årsbästa (Gädda): 7,8kg 101cm 110106
IS PB (Gädda): 10,2kg 101218
JERK PB (Gädda): 9,2kg 090312
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar