Summa sidvisningar

fredag 7 januari 2011

TEST AV BENSINVÄRMARE

Har ju lovat en test av min nya bensinvärmare som var tänkt att ersätta min fantastiskt dåliga handkolvärmare.

Sagt och gjort!
En bensinvärmare från Zippo inhandlades på Teknikmagasinet för 300kr samt Zippo bensin för 70kr. Inga mer kalla fingrar var planen.

Läste igenom manualen och följde den till punkt och pricka.
Första gången fyller man dubbel dos och efter det kan man dosera hur mycket eller lite bensin man anser sig behöva. Första gången hemma höll den värmen mer än 20 timmar!!

Sen blev det dags för en verklighetstest ute på isen.

Efter 2 timmar slocknade den………

Testade den sen ett pass till och då slocknade den nästan direkt och gick inte att återtända……..

In till Teknikmagasinet och så bytte jag den till en ny.

Denna fungerade hyggligt första passet (fick återtända den en gång) men andra passet (igår) så slocknade den efter 5 timmar trots bränsle för 12 timmar och gick inte att återtända…..

Av ren nyfikenhet så har jag även inhandlat en billigare variant av bensinvärmare som också testades igår. Ni ser nog på bilden vilken som är vilken. Denna slocknade efter 1 timme trots att den var full med bensin. Gick sen inte att återtända.

Stefan har även han köpt en Zippo handvärmare som han också bytt en gång pga problem.Igår hade han premiär på sin ”nya”. Efter 8 återtändningar vägrade den totalt…..

Slutsats:
Detta är en konstruktion som inte fungerar och jag kan inte förstå hur Zippo vill sätta sitt namn på en sådan produkt!!!! Vi har nu alltså testat 4 st Zippo bensinvärmare från olika butiker samt en billig modell och ingen fungerar…….. Spelar ingen roll om man har den i vanten eller i fickorna. Slocknar ändå.

Inte heller billigare varianter fungerar. Hela konceptet verkar fel.

Betyg?

Ett riktigt riktigt fett IG!!

Stefan skall in till Teknikmagasinet och kräva pengarna tillbaka och jag lär göra detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar