Summa sidvisningar

tisdag 27 september 2022

MALFISKE

Som vissa vet hann jag knappt börja fiska mal innan jag slutade igen :-(

Jag lyckades ju landa en mal i Roskilde fiskeland på mitt första försök på ca 17kg.



Riktigt kul!!!! Fräcka fiskar!!!

Sen stängdes sjön på grund av KHV :-(

Då lades malfisket på is igen..........

Gissa om jag blev glad när det plötsligt ryktades om stor mal i DK igen:-)

Och jodå, snart så blev det officiellt. Mal på upp till 60+kg har planterats ut i Lynge!!

HÄFTIGT!!!!

Dock hade det ännu inte öppnats då jag började fundera på vad jag behövde för att kunna fiska efter dessa fiskar!

Jag hade ju redan 2 st Penn Battle 8000 II så valet föll på denna rulle.

Sen var jag nere i Italien på semester och gissa vad som hände på hemvägen :-)

Jag planerade in ett stopp hos Angelzentrale.de. Min favoritaffär när det gäller det tyngre fisket. Har tidigare beställt en del grejor där. Nu kunde jag dock shoppa live :-)

Fy f-n vilket utbud!!! Magiskt mycket för stör och malfiske!!!




Jag föll för 2 st malspö av märket Daiwa med kastvikt 200-600g 10 ft långt. Kändes riktigt bra!!





När jag kom hem insåg jag dock att jag ville ha 3 kit..... Så jag beställde ett spö direkt när jag kom hem.

 

Då behövde jag ju plötsligt en rulle till......

 

Jag ville ha 3 st likadana och efter lite letande hittade jag en ny Penn Battle 8000 II på Aliexpress. Ville ju ha en 2nd gen och inte den nya.

Blev sjukt nöjd när jag fick hem den!!

Boooooom !!!! 3 likadana kit!!!!




Sen släpptes reglerna för lynge och jag hade gissat rätt.

 

Krav:

Spö med kasvikt på minst 200g – yes

Lina på minst 100Ib – yes

Tafs på minst 150 Ib - yes

 


Nu har jag 3 st riktigt feta malset. Nu är jag redo för nästa sommar :-)

Har sett vad tyskarna fiskar med.... Förstår då att det är bra med grova prylar.

 




Har även kommit upp fiskar i 60-kilosklassen i Lynge nu så nu längtar jag till sommaren igen.



Dags att höja mitt mal-PB!

Passar perfekt att fiska mal på sommaren när störfisket är segt!

 

Skitfiske!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar