Summa sidvisningar

torsdag 19 augusti 2021

FÖRBEREDELSER INFÖR MALFISKET

Till helgen är det ju dags att åka till Roskilde och fiska mal :-)

Skall bli spännande att se om jag kan lyckas att landa en mal. Vill ju gärna lyckas!

Har förberett mig så bra jag kan.

Tänker ju använda mina Thailandsprylar som bör palla trycket och förutom det har jag även förberett en Ambassadeur 7000C. Onödigt men jag var bara sugen:-)

Har alltid velat ha en Ambassadeur 7000C modell gammal. Hittade en på Tradera som jag bjöd 350kr för. Och jag fick den ;-)

Sen tog jag en gammal kvaddad 7000-rulle som låg i en låda och bygde en fin istället för 2 skruttiga. Nu har jag en 7000C som är lite skrapad på gavlarna men i toppskick för övrigt. Hittar jag nya gavlar så blir rullen som ny. Vi får se……








När jag sen skulle spola på lina så gjorde jag en liten ”pressa-hårt test”. Jag bad min dotter hålla i plasspolen med lina och så drog jag….hårt……

Pang så smällde plastspolen i 25 bitar och linan…. ja se själv…..



Fick kasta allt och börja om med en ny rulle lina :-)

Är man dum får man lida :-)

 

Har även tillverkat 2 spöhållare till malfisket. Ville ha rätt storlek och då får man ju göra jobbet själv :-)






Har även shoppat Black Cat malalarm (rörelsealarm). Blir häftigt att testa!

 

Har även knutit ett par malriggar som lär palla typ ALLT:-)




Riktigt kraftiga krokar‼ OM det hugger skall jag vinna ;-)

 

Mer info kommer efter turen:-)

 

SKITFISKE‼!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar