Summa sidvisningar

torsdag 11 mars 2021

RULLPORR :-)

 

Nu när jag var ute och isfiskade insåg jag att multirullar är tråkiga att isfiska med...


Om man bara frikopplar så är det jättelätt hänt att den hoppar i växel vid hugg och då kan det sluta illa. Fråga Anders ;-)


Har därför valt att bara ha Cardinal 755 till isfisket.



Har hittat någon till så har nu totalt 9st :-)


1 är dock för fin för att fiskas med. Både rulle samt låda är nära nyskick.


Min drömrulle från när jag var liten och började fiska på allvar. Kul att ha denna!



 

Annars så har jag även köpt ännu en vevknopp till min ”Poppelrulle”. Totalt onödigt köp, hahahaha :-)








Nu har jag alltså originalvev, en svart och nu en guldig vev.

 





Funderar på om jag även skall modifiera mina 3st Shimano 8000D som jag förhoppningsvis snart får....... Beställde ju i December..... Isåfall till vilken färg?????

 

Har redan shoppat lina. Svårt att veta hur mycket som ryms på en rulle innan man testat. Beställde först 3 rullar med 300m flätlina 0,32mm. Nu har det ju dock uppdaterats lite i Dk gällande fiskbeståndet :-)


Kaldred Put and Take har bytt namn till Nordvästsjällands fiskepark och har då samtidigt fyllt på med flera monsterfiskar. Flera över 50-86kg!!!!!


Då har reglerna också ändrats till att man måste ha minst 0,35mm flätlina. Bluerock har samma. Då är det ju bara att uppgradera igen :-)


Har därför beställt 3 rullar 0,37mm flätlina. Får se hur mycket som ryms på rullarna.

Vill helst ha minst 200meter.......

 

 

To be continued....

 

Tar kanske en kort tur till DK i helgen om allt vill sig väl!!!

 

SKITFISKE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar