Summa sidvisningar

onsdag 10 juni 2020

KAAAAAAAAARP 200602, 200607 SAMT 200608


Har varit ute och kört lite karpfiske senaste tiden. Inga jättelånga pass utan bara ett par timmar åt gången.

Har samtidigt pluggat på lite mer om beten, krokar, riggar osv.

Mitt nya feedeerspö funkar riktigt bra till bottenmetet‼ Kul‼

Bra balans i hela kombinationen 😊 Mycket nöjd med mitt köp‼

De senaste turerna har jag ökat mängden fisk upp ganska ordentligt. Mycket småkarp och till och med en sutare!





Skall sikta mer på sutare framöver, utan tvekan. Borde ju finnas föräldrar till denna sutaren 😊
Hittade även en artikel om Leif Krausse som hade haft en fantastisk fisketur efter monsterkarpar där flera fångades på ytmete. Detta lät megafett‼!
Kontaktade Leif om vilken typ av hundmat som gäller och han tipsade mig om denna.


Har därför de senaste gångerna börjat mäska med hundmat.
Ibland har det varit lite aktivitet och ibland ingen…..

Har även fiskat med boilies utan framgång…..

Under den senaste turen ändrades dock allt 😊

Hade egentligen inte tänkt fiska men då jag såg att det var totalt vindstilla stack jag iväg och gjorde ett försök.

När jag kom fram var det noll aktivitet i ytan.
Jag öste ut lite hundmat och valde att bottenmeta istället för att fiska i ytan.
Landade en hel del karp stora som handflatan men inget större.

Efter ett tag började huggen dö ut och istället började det plaska lite kring mitt hundgodis?!?!

Riggade därför om till ytmete. Såg dock att det bara verkade vara småfisk som nafsade och inget annat.

Gav dock inte upp utan fortsatte med att försöka läsa av ytan och leta efter större fisk. Tänkte att det kan vara stor fisk trots att det såg litet ut…..

Mörkret kom och det var svårt att se mitt bete.

FLOOOOOPS‼‼! Mitt bete försvinner i ett nafs‼‼
Jag stramar upp linan och det är tvärstopp‼‼! Fett tvärstopp‼!
Sen kommer en riktigt grym rusning och pulsen skenar!
Jag fiskar ju med mitt lätta haspelspö och en liten Cardinal 801a.
Tyngden är grym‼ På något sätt tömmer jag min vågslunga som jag även använder  som fiskeväska. Är alltid med ifall att denna dagen skulle komma 😊

Efter en riktigt bra fight kan jag leda in en fin spegelkarp i slungan‼!

YES YES YES YES‼‼‼!

Så härligt! Man hittar ett vatten som verkar intressant, letar, testar olika fiskesätt och landar en superfisk‼‼
Bästa känslan i världen‼!

Nu hade det hunnit mörkna ordentligt och jag lyckades inte få till någon bild på mig med fisken men fick iallafall till lite film samt en bild på bara fisken.

4200gram och 64cm och nytt PB eftersom jag hittills bara fångat bebisar… Underbart fin‼‼





Nu har jag beställt upp lite prylar till så att jag har en dubbel uppsättning. Vill köra vidare och försöka lura en bättre fisk på bottenmete samtidigt som jag vill ha ett kit till ytmetet. Det blir nice 😉

Jakten på karp och sutare fortsätter samtidigt som jag skall testa att fånga någon bra ruda också‼ Lär även bli lite gäddjakt.

Tills dess att gränsen öppnar är detta faktiskt ganska kul 😊
Störarna är ju dock fortfarande nr1 och jag längtar magiskt mycket tills min nästa störfisketur‼‼

SKITFISKE‼‼

Antal störfisketurer 2020: 4st (totalt 52st)
Antal störar 2020: 30st (totalt 371st)
Årsbästa stör: Beluga 32kg, 165cm, 200106 Poppel
PB stör: Beluga 202cm ca 40kg 190714 , Sibirisk stör 20kg 148cm 170809, Vit stör 30,5kg 180517, Diamantstör 23kg 190312
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2020 : 19st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2020 : 0st
Antal isgäddor 2020: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 11 st
Hundraklubbare 2020: 1st
10+ 2020: 1st
Årsbästa 2020(Gädda): 13kg, 116/56,5cm, 200103
Hundraklubbare totalt: 25st
10+ totalt : 8st
Övriga fisketurer 2020: 5 x Karp
Karp PB: Spegelkarp 4200g 64cm 200608
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 13,0kg 200103 längd 116cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar