Summa sidvisningar

torsdag 14 februari 2019

NYA PRYLAR 190212


NYA PRYLAR :-) Februari 2019
Efter förra besöket i Poppelsjön där jag av någon (idiotisk) anledning tog med mitt karpspö så bestämde jag mig för att aldrig åka till Poppelsjön utan mitt Westin störspö samt att fixa en ny rulle till just mitt störspö.
Vill ha ett set med lätta prylar men ändå tillräckligt starka för att klara en 40+ fisk.
Spöet har jag redan koll på. Sjukt känsligt och grymt starkt!!!
Vilken rulle skulle jag då välja?
Efter en hel del letande och läsande fastnade jag för en Penn Slammer III 4500. Gillar veven samt att rullen verkar vara en riktig tuffing. Att vara störrulle är ingen semester :-)
Alltid svårt att fatta hur mycket lina som går på en rulle men jag fick iallafall som planerat på 150m 0,30mm Spiderwire. Blev precis lagom.
Prylarna känns supernice ihop!!! Längtar efter att få testa :-)



Skitfiske!!

#linbyte #nylina #PennSlammer4500

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar