Summa sidvisningar

tisdag 15 maj 2018

STÖRFISKE 180513

Efter den förra otroligt dåliga gäddfisketuren så sög det till i störfisketarmen igen.
Erika kunde inte följa med så jag valde att dra iväg ensam. M-E-D-I-T-A-T-I-O-N!!!!
Skönt att kunna släppa vardagen och helt fokusera på fisket :-)
Som vanligt var jag på plats tiiiiidigt...... typ först :-)



Fördelen är ju då att man kan välja plats först!
Planen idag var att testa meta med bottenmete och flöte. Hade tänkt ut allt perfekt och riggade snabbt upp spöet och började....... FIASKO!!! Funkade inte alls som det gjort i mitt huvud :-)
Riggade om till standardtackel och nu hände det saker!
Det högg konstant!! Missade supermånga fiskar men efter ett tag landade jag en ganska vettig fisk.

13kg och 155cm. En hygglig fisk.
Fiskade vidare och hade galet många hugg! Ett tag var jag orolig att mitt bete skulle ta slut på typ 1 h.......
Sen lugnade det dock sig. Landade dock fisk lite då och då.
Träffade på ett par svenskar från Stockholmstrakten som stannat till vid Poppelsjön på hemvägen efter en karptur i Belgien. De kämpade på bra trots att de kanske inte hade riktigt rätt grejor. Min teori är att de hade för styva spön. Trots det lyckades de landa vars en fin stör innan de drog hemåt. Kul att de lyckades få något!
Jag känner ju annars att jag äntligen börjar få lite känsla för detta fisket. Tror att jag landade flest fiskar idag.
Det blev ganska många små fiskar idag men lyckades trots det landa ett par vettiga.
Mitt i fisketuren högg det en fin 13,1kgs Stör som bjöd på en bra fight.
Turligt nog fick jag hjälp av några muppar med fotograferingen 😉

Tur att man kan beskära!!

Hur svårt skulle det vara att med dagen teknologi varna om hörnet på bilden är en tumme!!!!
Fixa nuuuuuu Apple 😉
Jag fiskade vidare och efter ett tag landade jag dagens sista fisk. Det var en sjukt stark Beluga på 15,1 kg.

Landade totalt 9 st. Kraften i dessa fiskar är grym!!! Drömmer om en riktigt stor.
Nyligen landades ju den största fisken i Bluerock. En fantastiskt fin fisk på 89kg!!!
Overkligt!!!

Jag håller just nu på att fixa grejor så att även jag kan åka och jaga dessa monster med vetskapen att om den stora hugger så pallar prylarna trycket. Jag har ju känt vilken kraft det är i en 23kgs stör så jag vågar knappt tänka på 89kg.........
Försöker läsa in mig på riggar, tackel, beten, krokar osv för att vara så förberedd det går.
To be continued :-)

Antal störfisketurer 2018:4 (totalt15st)
Antal störar 2018: 23st (totalt96st)
Årsbästa stör: Vit stör 166cm 22,8kg, Poppelsjön
PB stör: Beluga 17,8kg 158cm 170910, Sibirisk stör 20kg 148cm 170809, Vit stör 22,8kg 166cm 180422
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2018 : 15st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2018 : 3st
Antal isgäddor 2018: 16st
Antal öppet vatten gäddor: 26st
Hundraklubbare 2018: 2st
10+ 2018: 1st
Årsbästa 2018(Gädda): 103cm 10,04kg 180327
Hundraklubbare totalt: 24st
10+ totalt : 7st
Övriga fisketurer 2018: 0st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar