Summa sidvisningar

fredag 26 april 2013

2 APRILPASS EFTER GÄDDA

Har inte orkat blogga senaste tiden men för statistikens skull fyller jag på så att siffrorna stämmer.

Försöker styra upp livet i rätt riktning men det är inte alltid så lätt :-(

På vissa sätt går det ganska ok men på vissa andra sätt mindre bra :-(

Har dock kört 2 pass sen sist.

Det första tillbringades i Blekinge med vadarstövlarna på. Hade inga större förhoppningar med tanke på senaste båtturens fiasko.  Denna turen blev dock bättre. Började dock ursegt och efter flera timmars fiske hade jag endast landat typ 2 snipor.

Då kameran var borta i flyttröran så blev det ju inga bilder.

När solen började gå ner började det dock hända saker. Hugg på hugg resulterade i 9 landade fiskar.
Nu var det dags att avbryta och när jag står där och funderar smäller det på ordentligt‼!

Efter en riktigt bra fight landar jag en 8 plussare‼

Efter förra gångens vadarfiasko när jag tappade en ännu större fisk så hade jag förberett mig ordentligt. Jag hade byggt ett gäddkoppel. Ett 2-3mm tjockt snöre draget genom en silikonslang med karbinhake i änden. Silikonslangen skulle funka som bitskydd samt hindra snöret att skada gäddan.

Jag landade gäddan, tog fram mitt koppel släppte ner det i munnen, genom ”gälgreppet” och sen hakade jag fast karbinhaken runt linan. Funkade super‼

Plötsligt var jag på väg in mot land med en stor gädda i koppel för fotografering :-)

Då kameran som sagt var borta hade jag bara telefonen och ville därför komma in på grunt vatten för att inte slabba ner nya Ajfånen:-)

Plötsligt gör gäddan några kraftiga ryck och då går kopplet av????????

 %&#¤#&%&%¤hel%¤#¤ fan HELVETE INTE IGEN‼‼‼‼‼‼!

Efter ett ganska långt skrik ser jag i alla fall att kopplet gått av i knuten till karbinhaken vilket medför att gäddan kommit helt fri och inte simmar runt med ett snöre i gälarna. Alltid något. Nu kan jag fånga den igen när den är ännu större :-)

Vilket jävla missflyt……. 2 fetto och inget foto. Flytet i fisket matchar resten av livet…..

Har efter detta beställt en gäddtub som jag skall ha i bältet vid vadarfiske. Beställde från England. 150kr för tuben och 250kr i frakt. B-L-Å-S-T så det bara visslar om det :-( Jaja nu har jag den i alla fall…..

Blev alltså totalt 10 gäddor vilket får vara ok.

Har också varit ute en tur med Johnny som slutade med de viktiga siffrorna 3-2 till mig :-)

Hade hoppats på bättre fiske men ibland går det bra och ibland som då.

Har dock hittat min kamera så nästa inlägg blir med bilder.

Kommer nog att dröja ett tag till nästa inlägg då jag för tillfället har ett väldigt lågt fiskesug… Kanske kanske kanske det blir lite nästa helg……

SKITFISKE PÅ ER‼!

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2013 :11st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2013 : 8st
Övriga fisketurer 2013 :1st(isfiske med barnen)
Antal isgäddor 2013: 4st
Antal öppet vatten gäddor: 57st
Hundraklubbare 2013: 2st
10+ 2013: 0st
Årsbästa 2013(Gädda): 130324, 107cm, 8kg
Hundraklubbare totalt: 17st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen
BÅTREKORD 380an: Inget, men skall bli mitt 2013‼‼! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar