Summa sidvisningar

tisdag 20 november 2012

VADARE OCH FLÖTESTROLLING

Har varit lite seg med bloggandet senaste tiden. Mycket att göra och lite tid……..

Har dock hunnit med 2 pass sen förra inlägget.

När det uppenbarade sig en lucka på jobbet tog jag ledigt och stack iväg upp till Blekinge för lite fiske i vadarstövlar. Har sen innan testat att åka upp med båten själv men tycker att det är lite för meckigt….

Vadarstövlar är smidigare vid ensamfiske :-)

Blev ingen heldag i vattnet men lyckades få till ca 3-4 timmars fiske vilket innebar lika mycket tid i bilen som fiske :-)

Tyckte dock det var väl värt mödan. Jag lyckades lura upp 12 st gäddor varav de flesta högg under de 2 första timmarna. Efter det segade det till sig lite och jag hade svårt att hitta något bra ställe att fiska på.  Antingen var det fisklöst eller fullt med tång och skit :-(


Upplevde dock en litenunderlig sak under fisket. När jag vadade mot ett nytt ställe ser jag plötsligt en VIRVEL i vattnet precis bredvid mig. Typ 3 meter ifrån mig.  Då menar jag inte virvel som i 5 kilos-gädda-virvel utan mer sjöjungfru-virvel…….

Sen ser jag att något simmar under ytan och bildar världens ”hajen-våg”. Först 25 meter i sidled och sen svänger den/det och simmar vidare ca 25-50 meter till………

Antar att det måste ha varit en säl?  Kändes helmysko! Såg inget sälhuvud???


Kände mig dock ändå nöjd när jag packade in prylarna i bilen för hemfärd.

12 gäddor är 12 gäddor :-)


Av dessa 12 högg 11st på min egenlackade Buster Pike. Syns ju på bilderna :-)






Det som jag var mindre nöjd med var att mitt rullfästet på Strike Pro Contact spö har lossnat??!!??  (har testat att limma det utan framgång) För mig innebär detta att det måsta vara ett måndagsexemplar? Har ABU fiskespö hemma som är 25år gamla där rullfästena fortfarande sitter kvar. Kommer att maila CWC och jag förväntar mig ett nytt spö. Är ju orimligt att spöfästet lossnar på ett spö för 1600kr!!! Borde gå under konsumentköplagen som ger 3 års garanti mot fabrikationsfel vilket det måste vara? Det kommer en fortsättning ;-)

Sen har jag även varit ute på en flötestrollingtur i nya båten tillsammans med Stefan.

Efter lite meck med spöhållare, ankare osv så blev det totalt 3 timmars fiske vilket inte räckte för att lura upp någon gädda :-(

Vi nöter vidare för dom finns där och för eller senare smäller det!!!

SKITFISKE!!!


Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :57st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Övriga fisketurer 2012 :3st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 219st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)
BÅTREKORD 434an: 7kg 93cm 121010 Jörgen
BÅTREKORD 380n: Snart Jörgen ;-)

1 kommentar:

  1. Mycket stiligt med enkelvev med motvikt! Har du köpt eller tillverkat själv?

    SvaraRadera