Summa sidvisningar

lördag 27 oktober 2012

2xFISKE + PYSSEL

Har inte blivit så mycket bloggande den senaste tiden.
Har varit mer än fullt upp både på jobbet och hemma. Så är det ibland.....

Pga detta har jag prioriterat fisket framför bloggandet. Viktigare att jag får fiska än att ni får läsa :-)

Första turen sen förra inlägget gjorde jag förra söndagen. Lyckades få loss ca en timmes fiske och jag började lite nätt med att smyga in i en tom kohage och börja fiska.

Precis när jag börjat fiska så hör jag ett obekant ljud bakom mig. Vänder mig om och ser ca 20 kor + en tjur komma i full fart mot mig……. Hagen var INTE tom!!!!

Efter ett hundrameterslopp som hade fått Usain Bolt bolt att se ut som en snigel så var jag till sist ute ur hagen igen :-)

Hoppade in i bilen och körde till ett kofritt område.

Här gick det bättre. Efter ca 30 min hade jag landat 2 gäddor och tappat ca 5 st. Helt ok!! Inga monster men en gädda är en gädda :-)




Vid ett av de sista stoppen lyckas jag få till ett ganska bra kast och efter bara ett par jerk ser jag en jättevirvel bakom betet och så är det fast fisk!! Jag sätter stenhård press men på något konstigt sätt lyckas fisken gå i full fart i sidled och plötsligt står jag med spöet i en båge och mitt bete fast i rötterna vid åkanten………..

Det var ingen gädda!!! Måste ha varit en stabil havsöring. Kände igen rörelsemönstret från havsöringen jag fick i Blekinge för ett tag sedan. Surt att tappa den :-(

Andra turen var efter jobbet i Torsdags. Hade grejorna liggandes i bilen och när det öppnades en lucka slog jag till. På jobbet tyckte dom att jag var knäpp som skulle ut i blåsten men jag tyckte inte att det var så farligt.

Det vill säga att jag inte tyckte det var så farligt förrän jag stod vid vattenkanten med spöet i handen……
Det var ju full jä-la storm!!!!!

Hmmm fiskesuget var så stort att här skulle det fiskas oavsett allt!!!!

Efter någon timme kändes det dock tungt. Inte ett liv!!!!

Jag gav dock inte upp utan fortsatte nöta. Plötsligt får jag ett hugg mitt i sömnen. Missad fisk :-(

Nu vaknade jag dock till och under den sista halvtimmen lyckades jag landa 2 fiskar. Gött!!!


Förutom detta har jag även handlat lite nya beten och lite annat roligt. Efter senaste turen med Johnny där jag blev utfiskad totalt så har jag nu krupit till korset och inhandlat 2 sådana där gröna lysande grejor :-). 


Budade även hem en ”fin” Buster på Tradera. Jättefin!!!! NOT!!! Både nos, buk och baköglan var helt lösa.

Detta var sista betesköpet på Tradera!!! En Buster på Tradera är ju ibland dyrare än en ny?? Sjukt!! From nu kommer jag bara att köpa nya när jag skall måla.

Har även köpt lite nya airbrushfärger (gul,grön o röd) samt lite mer LV1 lack. Den gamla laddningen började bli trögflytande och då blir det bubblor i lacken vilket inte är bra.

Surfade dock runt lite på nätet och lyckades hitta att man kan späda ut LV1 lack med Xylen. Handlade 1 liter Xylen för 70kr i en Nordsjö butik och testade på min gamla sega LV1 blandning.
Plötsligt var den helt ok igen!! Superbra!!! Detta innebär att man inte behöver handla en liter LV1 a´ 300kr varannan månad. Trevligt!! Bara att späda vid behov.

Har sen även lackat mina befintliga Bustrar samt mina nya. Har även grundmålat de som skall målas med paintbrush. När man inte kan fiska får man pyssla :-) En LV1 lackad Buster behöver bara mattas ner och sen doppas en gång i LV1 så har man ett nytt bete igen!! GRYMT!!!

Har också inhandlat en ny Rapala tång i rostfritt. Johnny offrade den förra till havsgudarna redan under premiärturen så jag får väl hålla denna borta från honom om jag skall lyckas behålla den ;-)


När jag rotade igenom min gamla fiskelåda från ungdomen hittade jag detta tidningsurklipp i botten. Kul att ha originalet kvar! Skall rama in det och spara det. Även om fisken aldrig blev godkänd som rekord så var det i alla fall en stor gädda.

Har lite halvlösa planer på en kort tur efter jobbet på måndag. Får se hur det går…..

SKITFISKE!!!!


Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :54st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Övriga fisketurer 2012 :3st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 198st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar