Summa sidvisningar

lördag 7 april 2012

SJÖFISKE 120405

Packade in lite fiskeprylar i bilen på onsdag kväll och hade ett ok från frun att ta en lite ”längre”(typ några timmar) tur efter jobbet på torsdag EM. Planen var att till fots fiska lite från kanten i ån.

Väl på jobbet kommer Johnny och säger att han har laddat bilen med elmotor och ekolod och att han skall ut och köra lite sjöfiske efter jobbet.
Sen kommer det :-)

-        Skall du hänga med?
Hmmmmm f-n ingen flytväst………..
Johnny säger att han skall hem på lunchen och hämta något han glömt och att han då kan ta en flytväst till mig. Koll med frun och efter grönt ljus så är jag naturligtvis på!!!

Hade ju egentligen inte alla prylar jag normalt sett hade velat ta med men det fick gå ändå :-)

Är ju egentligen ingen sjöfiskare då jag tycker det är svårt att veta var man skall fiska men provar man inte så lär man sig inte!

Framme vid sjön parkerar vi bilarna och packar ur. Efter det går vi ner till båten och upptäcker då att låset kärvar. ¤#%F-N%&#¤&%# !!!!!

Börjar lite halvkass :-(

Efter lite funderande hittar vi dock ett sätt som gör att vi kan få loss båten utan att öppna låset och utan att förstöra något :-)

Till sist är vi då på väg ut på sjön.

Det fina vädret gjorde att mina förhoppningar om bra fiske inte var så höga :-)

Hittar en vik där det nästan är vindstilla och börjar fiska.
Efter bara några kast sitter resans första fisk på min Buster Jerk.
Snabb retur och så fortsätter vi fiska.
Efter några minuter tar jag nästa ”monster”!

Vilken start!!! Fiskat i typ 20 minuter och redan är två fiskar landade :-)

Sen kastar Johnny ut och plötsligt är det för lätt att veva hem……
Ett beteslås som öppnat sig kostade en Big Bandit :-(

Nu fick jag vatten på kvarnen igen :-)
Det finns INGA beteslås som funkar perfekt. IT´S A FACT!!!!
Varför fiskar man utan beteslås under torsk/hällefiske i Norge ;-)

Johnny byter till en Pig och tappar en fisk ganska omgående.
Vi fiskar vidare och plötsligt så förlorar Johnny ett bete till. Sin paintbrushade Pig :-(
Tafsbrott!!!

Jag har svårt att förstå att det inte finns bra tafsar år 2012??? Att det finns spaltmetrar på FS om just detta ämne talar ju för sig själv :-(

Ingen bra start för Johnny!! 2fiskar till Jörgen och två förlorade beten för Johnny…

Vi får inget mer i denna vik så vi åker vidare till nästa.
Här börjar det segt men tar sig ju längre in i viken vi kommer.

Annorlunda fiske för mig men ändå kul. Med ett djup på 1-3 meter så är det lagom att använda Buster Jerk sjunkande.

Här stannar vi till solen börjar gå ner och då har vi kommit upp till 6 st gäddor per man.

Största (av de små) var Johnnys best som jag håller här under :-)

Detta var den största av alla de hanfiskar vi landade denna dag.
De flesta var lite bitna och slitna. Med stor säkerhet pga lek.



Damerna såg vi dock inget av……
Johnny hade ett riktigt bra hugg men kanske pga för lös broms så blev det ingen bra krokning så denna fisk fick vi aldrig se. Nästa gång kanske :-)

Sammanfattningsvis så var detta en väldigt trevlig oplanerad fisketur.
Resultatet var ju heller inte helt kass. 12 gäddor i båten är bra tycker jag.

Johnny - Jörgen   6-6
störst fisk Johnny

Niiiiice :-)

SKITFISKE PÅ ER!!!


Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :15st
Övriga fisketurer 2012 :0st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 41st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 1,5 kg :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar