Summa sidvisningar

onsdag 9 november 2011

4 x FF


Så var man uppe på benen igen :-)
Har jobbat en vecka sen jag kvicknade till och har faktiskt hunnit med 4 ”mikrofiskepass”. Längd ca 15 minuter per pass…..
Kör fortfarande på att det är bättre att fiska ofta än länge.
Var ganska fiskesugen efter att ha legat hemma 2 veckor!!

Fisketur 1:
Hade 2 fina attacker mot mitt jerkbait innan en gädda i 3 kilosklassen slutligen lyckades hugga ordentligt. Lossnade dock efter några sekunder och efter det så var det dött.

Fisketur 2:
Stendött, inte ett liv……..

Fisketur 3:
Valde att köra med ett ytgående jerkbait för att slippa all skit som fortfarande finns kvar på de flesta ställen.

Efter ca 10 minuter så tappar jag kontakten med mitt bete och det känns ”konstigt”.
Jag lyfter spöet rakt upp och vevar tills jag återfår kontakten med betet (och fisken)och inser då att jag fått världens slackhugg!!! Detta samtidigt som jag har spöet i ett läge där det inte finns mer utrymme för mothugg :-(

Försöker veva fast fisken men misslyckas och efter några sekunder går en RIKTIGT STOR gädda upp i ytan och slår några gånger med stjärten ovanför ytan innan den släpper…….

Skulle tippa att det rörde sig om en 10+are :-( :-(

Så j-la surt!!!!!!

Sen körde jag hem :-)

Fisketur 4:
Hade 3 riktigt bra hugg där jag på något sätt lyckades sumpa alla 3……
Inga jättefiskar men det hade ju varit kul att få en fisk efter alla dessa veckors torka.


På 4 turer har jag lyckats att landa 0 fiskar :-)
Kan dock inte klaga på fisket då det mer känns som om problemet är att ha tid.
Hade jag bara kunnat fiska lite längre så hade jag garanterat landat en hel del fisk. Dom både finns där och är på hugget!!
Det kommer :-)

Annars så jobbar jag vidare med att ”snygga till” min isfiskeutrustning.
Har nu 4 st Cardinal 755. Fattas bara 2 :-) Håller koll på Tradera.
Inte fel att ha 6 likadana rullar och spön. Vadå fiskenörd ;-)


Sen är det ju Karlskrona Pike Tournament på Lördag. Skall bli skitkul!! Även trevligt att painballkungen Brink skall med. Skall köra med min båt. Kul! Vädret verkar ju inte helt kass så jag hoppas på en riktig superdag på havet. Sen har ju SMHI haft fel förr men hoppas kan man ju. Rapport kommer!!!!
Har målat nya beten som skall hjälpa mig/oss till seger :-)


Fick några bilder på mailen från en arbetskamrat som varit ute och fiskat.


Vilket monster det måste ha varit!!
Kolla översta bilden och jämför bredden på käken med stövlarna.
Lite platt men ändå……
Och tänderna på understa bilden är inte heller fel.

De stora finns där, det gäller bara att lura dom att hugga :-)

SKITFISKE!!!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 17
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 52
Övriga fisketurer:2
Antal isgäddor:16
Antal öppet vatten gäddor: 75
Årsbästa (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

1 kommentar:

  1. Hej! Rolig läsning som vanligt ;). Tråkigt med missade hugg/fisk som lössnar! Speciellt när det handlar om större fiskar. Jag har haft betydligt fler hugg än landad fisk de sista 6 veckorna, kanske beror det på att hugget kom väldigt nära med jerkspö samt att man såg hugget och ibland vill man inte rycka betet innan de har det i munnen.

    SvaraRadera