Summa sidvisningar

torsdag 29 september 2011

110925 BLEKINGE

Kan ju först svara på lite kommentarer.
Verkar ju inte finnas någon bra funktion på den här plattformen som gör att man kan svara på var kommentar separat……. Så jag tar det här istället :-)

@Jens: Förstår att du blir sugen. Har kollat er blogg och ser att ni är VÄLDIGT flitiga besökare däruppe :-) Trevlig film och blogg. Jag länkar från min blogg och hoppas att det är ok. Verkar som om ni lyckades ljusår bättre än jag gjorde uppe i Blekinge under helgen . Jag fick bara smått….. riktigt smått, som du kan läsa om i detta inlägget.

@Daniel: Kan bara hålla med dig. Känns som om man knappt vågar åka dit igen. Känns som om det knappt kan bli bättre……….

@Houtan: Tackar och bockar för kommentaren. Om du håller ögonen öppna så kommer det förhoppningsvis snart en film från Havöysund också. Tar bara sån j-la tid att klippa ihop… Synd det inte blev någon film från hamnfisket :-)

@Robin: Kul att se att du fortfarande håller koll på fisket :-) Vad händer med er blogg? Brukade alltid hålla koll på era äventyr men nu händer ju inget? Ni får rycka upp er ;-)

Bloggandet går långsamt för tillfället. Håller fortfarande på med lite finlir på båten när tid finnes. Har lite till att fixa innan den fungerar så som jag vill….

Här kommer dock lite bloggning om senaste turen till Blekinge:


Hade lovat brorsan en repris på förra Blekingefisket men då våra scheman inte passade så bjöd jag istället med en arbetskompis.

Vädret verkade bli super!! Allt verkade så otroligt rätt. Lagom vind åt rätt håll och molningt med lite regn.
Rena gäddfeber vädret!

Vi var på plats redan vid soluppgången och började med att rigga utrustningen och göra några provkast. Ganska omgående landade  jag gäda nr 1. LOVANDE!!!

Efter detta satt vi fart mot dagens mål. Ett superhett ställe som tillsammans med det ulovade vädret bara kunde leda till succe.

Vädergudarna ville dock annorlunda…………

Hela j-la dagen var det vindstilla och solsken :-(
Precis tvärt emot vad vi (och gäddorna) ville ha.

Pga dett blev fisket supersegt. Under 12 timmar lyckades jag landa 7 st snipor på min hemmalackade Buster Nero. Hade dessutom ca 5 kontakter som missades. Samtliga fiskar var ströfiskar som påträffades lite här och var. Hittade inget ställe som gav mer än 1 fisk.

Krisitian lyckades lite sämre och hade 0 kontakter och 0 landade fiskar…..

En klockren FF med andra ord :-)

Summering:
Trevlig dag med fint väder men med äkta pissfiske :-)

Och bilder? Jo jag väntade hela tiden på någon större och sen insåg jag att den aldrig skulle komma…….

Har bara en liten telefonbild som jag messade till Brink för att skapa lite avundsjuka ;-)

Den får duga denna gången. Detta trots att den är tagen genom det vattentäta fodralet. Därav den utsökta kvaliten ;-)

Får hoppas på bättre flyt nästa gång. Verkar som om gäddorna fortfarande har sommarhumöret kvar :-(

Skitfiske på er!!



Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 17
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 44
Övriga fisketurer:2
Antal isgäddor:16
Antal öppet vatten gäddor: 72
Årsbästa (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar