Summa sidvisningar

onsdag 1 juni 2011

110528 & 110530 SMÅFISKE


Idag dök det upp en liten lucka som gav mig tillfälle till lite fiske.
Barnen var borta och frun var och jobbade.
Senaste tiden har man ju inte fiskat sådär jättemycket då bilbrist har gjort livet lite extra komplicerat.
Kamremsbrottet på fruns bil visade sig innebära att det behövs en ny motor………
Dyrt och tråkigt. Typ ”2 hela Norgeresor tråkigt” L.

Jaja idag skulle jag i alla fall ut en kort sväng. Duggregn och kvällstid gjorde att det kändes riktigt hett!

Efter typ en halvtimme hade jag haft ett hugg och tappat en snipa inne vid fötterna.

Efter några kast till så lyckas jag landa en gädda på ca 2 kilo. Först följde den betet flera gånger innan jag genom att veva betet i konstant hastighet fick den att hugga.
Konstigt?

Oavsett vilket så var den otroligt sliten efter leken och var inte speciellt fin.
Trots en halv stjärtfena fightades den ganska ok. Kul på ul!



Kanske är det så att leken inte är slut förrän just precis i dagarna?  Fisket verkar just nu helknasigt när det gäller gädda?? Jag har ju fått några gäddor i andra vattensystem men i detta har det varit stendött tills nu.

Tar ett par bilder och är precis på väg att knalla vidare då frun ringer och säger att bil nr 2 inte vill starta.

Bara att avbryta fisketuren och åka och bogsera hem ”skiten”!
Hade inga startkablar då dessa ligger i bil nr 1 på verkstaden L

Har under hela mitt liv aldrig bogserat en bil förrän nu då jag bogserat hem båda våra bilar inom loppet av ett par veckor!!
Känns som det inte är lönt att spela på lotto just nu J
Konstigt att jag lyckats fånga någon fisk överhuvudtaget.
Väl hemma konstaterade jag att det kanske bara var batteriet som lagt av. Bra!
Oavsett bil-läget så verkar ju fisket kanske kanske  komma igång så nu skall det fiskas igen!

Hoppas även på att lyckas övertala min ofiskande teamkompis att följa med ut på lite havsfiske efter gädda ;-) Verkar svårt!!

Har en del planer på att köpa ett eget båt-kit och hoppas att detta snart kan förverkligas. Time will tell………..

Var sen även ute på en mini tur dagen efter och lyckades då lura upp en minisnipa precis innan mörkret kom.

VAR ÄR BJÄSSARNA!!!?!?!?!

Planer finns på en tur med Stefan imorgon. Kanske det är dags då?

SKITFISKE!!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 17
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 29
Övriga fisketurer:1
Antal isgäddor:16
Antal öppet vatten gäddor: 39
Årsbästa (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar