Summa sidvisningar

torsdag 1 januari 2009

090101 Nya ån och F-ån

Idag började mitt årskort gälla i nya ån. (jag kommer att kalla den N-ån i fortsättningen).
Var ju bara tvungen att ta en liten sväng dit trots halsont. 2 alvedon och sen iväg.
Planen var att fiska på första sträckan (inte så långt att köra).

Väl där gick jag ut med full fiskeutrustning samt en karta för att lyckas hitta till ån.
Efter lite sökande hittade jag en bäck med 5 cm vatten………….
Kändes som om jag var lite fel på det.

Som tur var så kom en tjej gående förbi med en hund.
Hmmm jag kan ju fråga henne om vägen tänkte jag. Och det gjorde jag. I samma sekund som hon öppnade munnen insåg jag att svaret troligtsvis inte skulle hjälpa. Jag frågade om hon bodde här och kunde hjälpa mig hitta en stor å med fiskemöjligheter.
Hon svarade då att hon inte bodde här på ängen utan lite längre upp i husen…… På fullt allvar!!!
Hon sa också att det inte fanns någon stor å i närheten….

Jag tackade för hjälpen och gick tillbaka till bilen för att åka vidare.
Efter att ha kört bil i 5 sekunder hittade jag ån men brydde mig inte utan körde vidare till andra sträckan.

Denna hittades lätt med hjälp av GPSen och jag kunde börja fiska direkt.


Efter ett ganska bra tag utan ett enda napp fick jag ett ordentligt hugg och ganska omgående gick en stor fisk (gädda eller öring) upp i ytan och sen släppte den…..
Efter det hade jag inte ett enda napp. Var ganska jobbigt att fiska då det hela tiden frös i spöringarna.

På hemvägen blev det ett litet stopp i F-ån som inte heller gav något.
Ha d!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar