Summa sidvisningar

tisdag 28 september 2021

SHOPPING SEPTEMBER 2021

 Har blivit en del shopping senaste tiden…..

Ganska mycket faktiskt, hahahahaha :-)

En del har blivit bra och en del….mindre bra :-(

Sovsäcken som jag skrev om i förra inlägget blev bra. Fox 5 seasons någonting :-)

 


Efter malfisket i Roskilde så blev jag dock sugen på mer mal.

Då måste man ju ha 2 riktiga malspön. Sist använde jag ett båtspö. Kändes för stumt och kort. Beställde ett riktigt rejält spö från Waveinn. 3m och kastvikt 500g!

När jag fick paketet såg det ut som om någon kört paketet i en vedklyv……






Och jodå, ringarna var trasiga. Insatserna borta :-(

Efter 27 mail och en massa reklamerande är det nu tillbakaskickat och jag väntar på pengar!

Eftersom jag är den ivriga typen så beställde jag direkt ett nytt. Ett Black Cat på 2,7m och kastvikt 200g.



 När jag fick detta var jag säker på att även detta var mosat:-(



 

Jag hade dock fel. Så nice! Blev ett superkitt av detta!

Penn Battle 8000 med nästan 300m 12 strand flätlina 0,37mm.



Allt i gult. I like:-) Nästa år är planen att sikta på mal när störfisket är trögt ;-)

 

Blev även en bivvy. Sist sov jag ute. Kallt och vått som f-n.

Naturligtvis blev ordern fel men efter lite trixande så fick jag rätt prylar. Skall testas när tid finnes…..


 

Sen blev det även 3 nya rullar…… Mina senaste rullar har bara fiskat med typ 3 ggr…….

Knäppt men jag kunde inte låta bli. Känner att jag vill ha prylar som garanterat klarar 100+ fisk. Vet att jag nog snart kommer att jaga fisk i denna storleken. Eller iallafall hoppas :-)

Efter mycket velande och surfande det blev det 3 st Shimano Big Baitrunner LC 14000 XTB. Grymma baitrunners som lär rymma en hel del lina;-) Kostar att ligga på topp :-) Helt svart, precis vad jag gillar!!




Nu är jag redo för stooooor fisk.

Har även uppdaterat Kermits stol. Nu är han het.





 

SKITFISKE‼!

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar