Summa sidvisningar

onsdag 17 mars 2021

210314 OMGIVEN AV IDIOTER.......

 


Efter en tids gäddfiske utan lysande resultat valde jag att ta mig över en tur till Poppelsjön.

Har egentligen inte tid till det just nu men var så sugen att jag inte kunde låta bli.

 

Jag hade ändå ärenden till Malmö under Lördagen och passade då på att göra en Coronatest. Nu finns det ju ”testbodar” överallt!



Efter 15 min fick jag svar i luren. Allt grönt!!

Begav mig iväg astidigt Söndag morgon.



3e gången jag kör över bron utan att bli kontrollerad. Vet alltså fortfarande inte om jag hade blivit ”godkänd” om jag blir stoppad :-)

Började fiska kl 6 :-) Först på plats.



Morgonens fiske var bara galet!

Mellan kl 6.30-8.00 hann man knappt kasta ut :-)

Någonstans här lyckades jag även trampa utanför bryggan och trillade med rullen först ner i marken:-(

Ny spole och vevknopp blir det till att beställa. Vill att allt är i perfekt skick!

Trots det fortsatte fisket att glänsa.

Landade 5 snabba fiskar. Så gött!!!











Sen lugnade sig fisket. Omgivningen lugnade sig dock inte :-(


Ett gäng på ca 10 personer  kom och satte sig på var sida om mig. Väldigt högljudda och alla hade nappalarm som de hade på högsta volym.....


Har ju själv ett nappalarm som bara hörs på min egen plats för att inte störa andra.

 

Trodde först att de var polacker eftersom vartannat ord var ”curva” men när jag frågade sa de att de kom från Litauen.

 

De hade även ett berg med alkohol med sig.

I början var de ganska ok. Jag störde mig bara på deras nappalarm.  I takt med att de drack höjdes även volymen på deras diskussioner. De hade även kompisar tvärs över sjön som de skrek till.

Efter ett tag blev jag så irriterad att jag funderade på att åka hem.

Man åker ut för att fiska och ta det lugnt och plötsligt sitter man mitt i ett gäng med fulla dryga Litauer som skriker halsen av sig......

 

Nu började dock även ägarna att reagera. De gick ut och sa till dem att vara tysta. Det fungerade typ i 10 sekunder.....

Spriten in och vettet ut.....

För att göra en lång historia kort.

Efter mycket tugg och skrik blev de tvungna att lämna sjön.


SÅ JÄ-LA SKÖNT!!!!!


En stor eloge Anders som lyckades få iväg idioterna på ett lugnt och bra sätt:-)


Kommer aldrig förstå vad sprit har med fiske att göra?


Jag fiskar för att fiska och njuta av lugnet samt fånga fisk. Inte för att bli full..

 

Tillbaka till fisket. Morgonen var het som lava!!! Sen dog det totalt....

Jag bytte då till BP-boilies för att testa om det kunde fungera bättre.

Efter en stund kommer ett hugg. Jag sätter mothugget och möts av ren ondska :-)

En ohyggligt tung fight börjar.

Efter ett tag inser jag dock att det nog är en felkrokad fisk. Väldigt stor samt felkrokad!!

Efter en en fight på typ 15-20 minuter kan jag kroka av en superfin Beluga på ca 35-40kg som är krokad i sidan. Trist! De stora är svåra att överlista(på rätt sätt)....

De är stora och fina eftersom de inte är på land hela tiden :-)

Efter ett par ströfiskar samt en regnbåge får jag ännu ett enormt hugg!! Efter ett tag inser jag att det är ännu ett felkrokat monster.... Denna ligger på 30+ .

 


Naturligtvis släpptes de båda felkrokade fiskarna utan foto eller vägning. Felkrokat gälls ju inte!

 

Fram emot kvällen ger jag upp. Orkade inte vänta på kvällshugget :-)

 

Landade totalt 8st störar på rätt sätt samt 2 felkrokade.

 

Nästa tur blir till Simons hoppas jag. Nu är det dags för de stora.

Hade ju hoppats att mina nya rullar skulle trilla in i postlådan men det verkar segt :-(

 

Skitfiske!!!!

 

 

 

Antal störfisketurer 2021: 3st (totalt 69st)

Antal störar 2021: 25st (totalt 464st)

Årsbästa stör: Beluga 173cm 36kg 210103 Poppelsjön

PB stör: Beluga 196cm46kg 200704 , Sibirisk stör 20kg 148cm 170809, Vit stör 30,5kg 180517, Diamantstör 23kg 190312

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2021 : 7st

Totalt antal gäddfisketurer från isen 2021 : 3st

Antal isgäddor 2021: 3st

Antal öppet vatten gäddor 2021: 3 st

Hundraklubbare 2021: 1st

10+ 2021: 1st

Årsbästa 2021(Gädda): 10,1kg, 106/50cm

Hundraklubbare totalt: 26st

10+ totalt : 9st

Övriga fisketurer 2021:

Karp PB: Spegelkarp 4250g 200613, Fjällkarp 1500 g 200614

IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm

JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm

FLÖTMETE PB (Gädda): 13,0kg 200103 längd 116cm

KANTMETE PB (Gädda): 10,1kg 210105 106/50cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar