Summa sidvisningar

tisdag 26 maj 2020

NYA TAG MED FISKET 200523 OCH 200524


Har senaste tiden tappat gnistan med fisket
Gränsen är stängd så mitt älskade störfiske ligger på is.
Skärgården är halvdöd…….
Åfisket har varit kass…….
Hmmmmmm

Häromdagen så var jag dock ute och cyklade en runda. Fördelen med (el)cykel är att man kan söka av stora områden och köra på ställen som man inte kommer åt med bil 😉
Av någon anledning så fick jag för mig att stanna till vid ett av dessa ställen som jag alltid sneglat på men aldrig kollat upp ordentligt………

Redan när jag gick fram mot vattenkanten plaskade det till? Måste ha varit en fågel tänkte jag. Det dök dock inte upp någon fågel 😊
Kan det ha varit en fisk?????
Jag vandrar vidare och håller plötsligt på att tappa hakan‼!

Typ 10 meter ifrån mig simmar en jättefisk inne vid kanten och rotar runt i bottnen. Eftersom vattnet är lite halvgrumligt kan jag inte riktigt se vad det är för fisk men beteendet gör att jag genast misstänker karp‼!
Jag sliter upp luren och lyckas filma den i 45 sekunder. Den var stor‼‼ Garanterat en bit över halvmetern 😊 Visar bara en bild här så att jag inte avslöjar något!




Dagen efter är jag på plats med diverse fiskeprylar. Tog cykeln. Den har ju typ 5 mils räckvidd med dubbla batterier så det är ju precis lagom 😉

Efter ett besök på fiskekompaniet så kände jag mig ganska rustad.
Jag börjar fiska. Karpfiske är ju inte helt olikt störfiske 😊
Jag kör 2 spön efter småfisk och ett efter storfisk.
Alla med bottenmete.
Jag har stora problem med att kroka fisken men lyckas faktiskt att landa typ 3-4 fiskar.
Sjukt fina. Både fjällkarp och spegelkarp. Speciellt spegelkarparna är sååååå vackra‼!





Efter lite snack med Brink stack jag tillbaka dagen efter. Nu med mindre krokar och ett lite klenare spö.
Nu gick det mycket bättre‼ Jag landade lätt typ 20 st fiskar under dagen 😊


Kul fiske‼! Trots att  alla fiskar var så små var detta precis vad jag behövde‼‼!
Lite spännande fiske!
Har nu beställt lite prylar som kanske skall hjälpa mig att få fler små och fler stora 😊

Beställde ett feederspö från Okuma. 279kr tror jag det kostade. Ganska ok 😊



Beställde även en liten baitrunner med 0,18mm lina.




Kommer att bli perfekt att bottenmeta med.

Har även beställt lite boilies med majssmak. Hoppas att detta skall hjälpa mig att landa en lite större fisk. Majs verkar ju vara glödhett‼!

Nästa tur blir med ett spö som skall fiskas med en stor majsboilie i ett hav av majs och ett feederspö som skall bottenmetas med ett majskorn i ett hav av majs.

Kommer att bli kul‼
Längtar redan 😊
Gött med lite fiske igen. Längtar dock efter störfisket så att det gör ont…..
Fy f-n som jag skall fiska när gränsen öppnas‼‼

STAY SAFE‼!

Antal störfisketurer 2020: 4st (totalt 52st)
Antal störar 2020: 30st (totalt 371st)
Årsbästa stör: Beluga 32kg, 165cm, 200106 Poppel
PB stör: Beluga 202cm ca 40kg 190714 , Sibirisk stör 20kg 148cm 170809, Vit stör 30,5kg 180517, Diamantstör 23kg 190312
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2020 : 19st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2020 : 0st
Antal isgäddor 2020: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 11 st
Hundraklubbare 2020: 1st
10+ 2020: 1st
Årsbästa 2020(Gädda): 13kg, 116/56,5cm, 200103
Hundraklubbare totalt: 25st
10+ totalt : 8st
Övriga fisketurer 2020: 2xKarp
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 13,0kg 200103 längd 116cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar