Summa sidvisningar

onsdag 31 juli 2019

Simons 190713-14


Som vanligt ligger jag fett efter på bloggen men skall nu göra ett försök att komma ikapp igen….
Semester innebär ju att man har en del annat att göra också 😊

Plötsligt dök det iallafall upp en möjlighet för mig att komma iväg och fiska. Med 3 barn händer inte det så ofta.....
Jag skrev till Simon direkt för att boka 24h fiske.

Efter att ha packat bilen drog jag iväg över bron som en blixt Jag var på plats lagom till kl 17 och började fiska kring kl 18 efter att ha fått upp grejorna.




I början kändes allt lugnt.
Jag vet att det ibland kan dröja tills mörkret kommer innan fiskarna vaknar.
Ivan kom förbi med en påse nya störpellets från Simon. När vi pratade högg det på ett av mina spön!
Efter en bra fight landade jag en fin Beluga på några kg över 30. Det ”krullede håb” eller vad den nu kallas på Danska.



En liten stund senare landade jag ytterliggare en Beluga på 27kg.

Vilken start!!!!
Nu blev det grillade hamburgare. Tur at jag är bättre på fiske än matlagning 😊




Min plan var att fiska kvällen och natten och sen bege mig hemåt på morgonen. Nätterna brukar vara heta‼ Har även upplevt att det brukar dö ut framåt morgonen.

Dock inte denna gången………………
Jag landade en brax och tappade en stör mellan kl 21.00-9.00?

 Otroligt att det inte blev mer action under de mörka timmarna??
Har även beställt nytt påslakan. Inte kul eller snyggt med Zlatan…..



Det nya här nedan :-)


Eftersom natten hade varit så seg beslutade jag mig för att fiska vidare till kl 17.
Fiske är fiske och det finns inga teorier som alltid stämmer.

Det visade sig vara ett bra val att fortsätta😉
En stund efter kl 9.00 landar jag en vit stör på 30,1 kg. Grym fight!!!



Vilka fiskar och vilka fighter!!
Nu försöker jag få ett hugg på film.
Jag kämpar på med både fiske och film och lyckas filma när jag tappar en Beluga som lyckas trassla mina linor innan den lossnar från kroken.
Häftig film blev det iallafall :-)


Jag startar grillen och inser att jag bara har en timmes fiske kvar.
Kameran filmar......
Då kommer drömhugget!!! Spöet håller på att studsa ur rodpoden Jag öser bort mina burgare från grillen och sätter mothugget!!!
Tungt och stumt!!! Riktigt tungt!!

Efter en stund går den upp i utan och hoppar. Den är stor!!!!!

Efter en riktigt tung och seg fight landar jag en superfisk på 202cm och ca 40kg💪
Nytt Beluga-PB m.a.p på längd 😊
Klarade inte av att få upp hela stjärten från marken när jag vägde den men vågen visade trots det lite över 40kg. Kolla filmen :-)


Snart  är det inget problem. Ny ”vejeslynga” är beställd från Effektlagret. 1350kr inklusive frakt‼ Den ser så bra ut‼

Vilket avslut!

4 fiskar upp med en snittvikt på ca 32kg. Oslagbart!!!!

Är just nu galet fiskesugen och får hoppas att det snart dyker upp fiskemöjligheter igen.
Planen är ju 2 dygn tillsammans med Erika och jaga stör 😊 Får se var det blir….
Hon måste ju höja sitt PB på 24kg‼ Känns som att jag har lärt mig hur jag kan hjälpa henne 😉

Skitfiske‼!


Antal störfisketurer 2019: 11 (totalt 38st)
Antal störar 2019: 98st (totalt 276st)(Erika 15st)
Årsbästa stör: Beluga 202cm ca 40kg 190714 Simons
PB stör: Beluga 202cm ca 40kg 190714 , Sibirisk stör 20kg 148cm 170809, Vit stör 30,5kg 180517, Diamantstör 23kg 190312
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2019 : 3st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2019 : 0st
Antal isgäddor 2018: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 5 st
Hundraklubbare 2019: 0st
10+ 2018: 0st
Årsbästa 2019(Gädda): -----------------
Hundraklubbare totalt: 24st
10+ totalt : 7st
Övriga fisketurer 2019:
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar