Summa sidvisningar

tisdag 23 augusti 2016

BÅTSERVICE 160823

Läste i manualen att det rekommenderade intervallet för impellerbyte är 3år eller 300h körtid.
Jag hade nu väntat i 4 år och kände att det var dags……..






Nu med facit i hand så hade jag nog kunnat vänta ett år till :-)
Impellern såg helt ok ut även om ett par blad verkar ha varit vikta åt fel håll?
Tyckte att jag var noga med monteringen förra gången.
Försökte nu att vara ännu mer noggrann. Får väl svar om 5 år :-)
Jag tog av växelhuset och bytte impeller.
Bytte sen olja och filter i motorn.
Bytte även olja i växelhuset.
Efter det monterade jag ihop allt och provstartade.
Det kom inte en droppe vatten‼‼‼‼! Fan¤#%/%%#¤#/&(/helv&I//&
På något sätt hade jag fått vattenröret fel………
Bara att dela och göra om! Nu blev det rätt.
Nu kan jag glömma detta i några år. Typ 5 när det kommer till impellern……

Kom ihåg‼‼:
Ringnyckel nr 18 till oljepluggen
Ringnyckel nr 13 till att dela riggen.
Spärr med förlängare och 8mm hylsa samt 8mm ringnyckel till tiltspärren.
2st 10mm ringnycklar till växelstaget.
STOR skruvmejsel till oljepluggarna i växelhuset.
Polygriptång, stor till oljefiltret

#impellerbyte #båtservice #oljebytemercury15hp

SKITFISKE‼‼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar