Läste i manualen
att det rekommenderade intervallet för impellerbyte är 3år eller 300h körtid.
Jag hade nu
väntat i 4 år och kände att det var dags……..
Nu med facit i
hand så hade jag nog kunnat vänta ett år till :-)
Impellern såg helt ok
ut även om ett par blad verkar ha varit vikta åt fel håll?
Tyckte att jag
var noga med monteringen förra gången.
Försökte nu att
vara ännu mer noggrann. Får väl svar om 5 år :-)
Jag tog av
växelhuset och bytte impeller.
Bytte sen olja
och filter i motorn.
Bytte även olja i
växelhuset.
Efter det
monterade jag ihop allt och provstartade.
Det kom inte en
droppe vatten‼‼‼‼! Fan¤#%/%%#¤#/&(/helv&I//&
På något sätt
hade jag fått vattenröret fel………
Bara att dela och
göra om! Nu blev det rätt.
Nu kan jag glömma
detta i några år. Typ 5 när det kommer till impellern……
Kom ihåg‼‼:
Ringnyckel nr 18
till oljepluggen
Ringnyckel nr 13
till att dela riggen.
Spärr med
förlängare och 8mm hylsa samt 8mm ringnyckel till tiltspärren.
2st 10mm
ringnycklar till växelstaget.
STOR skruvmejsel
till oljepluggarna i växelhuset.
Polygriptång,
stor till oljefiltret
#impellerbyte
#båtservice #oljebytemercury15hp
SKITFISKE‼‼
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar