Summa sidvisningar

onsdag 9 december 2015

151113 KPT 2015

Oj så långt efter jag ligger med bloggandet nu igen :-)
Har ett sjukt fiskesug mest hela tiden men trots det så hinner jag inte med riktigt som jag vill….
Har ju satt upp ett mål för mig själv med en riktigt trevlig belöning vilket gör att jag inte hinner med så mycket fiske som jag vill.
Målet är att min hall-trapphus-hall-toalett-farstu skall vara färdigrenoverat innan den 9.e januari.
Belöningen är 1 veckas fiske efter riktigt stora fiskar ;-)

Jaja, färdigsnackat‼

Nu återgår vi till KPT 2015.
Äntligen var det dags för lite gäddfiske igen! Jag och Brink skulle som vanligt tävla under Team Bulks lagflagga.
Vi stack hemifrån i god tid så att vi nådde Karlskrona innan kl 7.
Väl på plats mötte vi upp de andra deltagarna och fick höra på regler osv.

Som vanligt var det ordning och reda på arrangemanget och efter ett litet tag var vi på väg ut till rampen.
Hur var vädret då? Jo det blåste så in i helvete‼‼‼
Vi hade aldrig åkt ut om det inte var tävling.
Efter en snabb sjösättning tuffar vi ut mot första stoppet.
Vågorna är massiva………..
Vattnet är även ganska grumligt vilket gör att jag börjar med en Buster Jerk 2 skitmört för att den skall synas.
Efter bara några kast missar jag en fisk som vänder och tar betet igen! Inser att det är en ganska bra fisk‼! Efter håvning mäts den till 94cm. Vilken start‼!

Efter detta håller sig dock de stora undan :-(
Vi landar några fiskar av vettig storlek men generellt är det en massa smått.



Trots att vi nöter på flera ”storfiskställen” så vill det sig inte. Vi fick för oss att 75cm var minimigräns och plötsligt har vi problem att få fisk över denna storlek. När dagen är slut har vi bara fått 4 fiskar över 75cm. Fem är det som krävs för att kunna räkna fram något vettigt.
Vädret gör fisket ganska svårt. För att kunna hålla positionen måste vi köra I-pilot samt bensinmotorn på tomgång i växel. Galet :-)

Under dagen landar jag 17 fiskar och Brink 14.
När vi kommer i mål får vi höra att minimigränsen var 70cm och inte 75cm.
Hmmmmm vi lyssnade nog inte så noga på morgonen :-)
Hade vi lyssnat bättre hade vi nog haft 5 godkända fiskar men ändå inte haft någon chans i tävlingen. Tror att jag kom på ca 10.e plats med min 94cms fisk.
Så tyvärr blev det ingen topplacering men det var en bra dag på havet. Om än blåsig :-)
Det var även kul att träffa alla andra fiskeidioter ;-)
Här är jag med storbloggaren himself :-) Håkan från Karlskronafiske.  En blogg jag läser flitigt!! Hoppas att jag fick låna din bild ;-)



Trots att vi blev utan pris var det jättekul att tävlas och vi lär komma tillbaka nästa år.
Och då ska vi fan i mig ……….

Ser nu att jag kommit över 300 gäddor i år. Det är nog första gången. Det går åt rätt håll :-)

SKITFISKE

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2015 :38 st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2014 : 0st
Övriga fisketurer 2015:
Antal isgäddor 2015: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 303st
Hundraklubbare 2015: 4
Årsbästa 2015: 101cm 8kg 150302, 106cm 7kg 150503
Hundraklubbare totalt: 28st
10+ totalt : 6st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen, Antal 44st Jörgen 150808
BÅTREKORD 380an: 8kg 130615 längd 107cm Jörgen
VADARREKORD  11,2kg 140223 ca110cm 50cm 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar