Summa sidvisningar

onsdag 10 juni 2015

FLÖTESTROLLING 150503

Efter ett ganska långt fiskeuppehåll så var det äntligen dags igen‼

Fiskade ju väldigt intensivt i Mars med förhoppningen om att knipa den där 10+aren.

Det lyckades jag inte med :-(

Nu är dock leken över och fiskesuget är tillbaka.

Idag var planen att flötestrolla tillsammans med Stefan.

Förväntningarna var ganska lågt ställda och vi förväntade oss typ max en fisk. Få hugg men stora fiskar :-)
 

Vi börjar fiska och efter bara en kort stund hugger det på mitt spö(bete) :-)

Mothugg och så är det fast fisk‼ Känner att det känns som en vettig fisk och hoppas på det bästa. Ganska snabbt får jag in den till båten och kan då se att längden är där men inte rygg och buk……..

106cm och 7 kg blankt. En slips :-)

 


 

 

Efter detta fiskar vi vidare. Nu flyter det på och plötsligt är det lunch.  Vi stannar till och grillar och jag väljer att lämna min betesfisk kvar i vattnet en bit från båten.

Vi grillar och äter och när vi skall återuppta fisket kan jag plötsligt inte hitta flötet?

Vevar hem slacklinan och gör ett mothugg……….. Jodå, fast fisk igen‼!

Ingen jätte men en ganska fin fisk på 95cm. Kul‼ 2 fiskar är mer än bra i denna sjö :-)

 


 
 

Nu lyckas även Stefan få ett hugg! Dock tappar han den precis innan håvning. Jag tyckte att den var på max 5kg och han tyckte att den var mycket större……. Olandad fisk räknas ändå inte ;-) Försöker överatala Stefan att knyta egna vettiga tackel men han envisas med färdigköpta små tackel. Jag anser inte att detta är tillräckligt bra när det gäller att fiska med stor betesfisk! Kanske hade inte tappat sin fisk med ett ordentligt tackel?

Nu har jag lovat att fixa ett par ordentliga tackel till honom. När jag har tid……

 

Har även för mig att Stefan lyckades tappa en fisk till. Även denna var massiv enligt Stefan. Som sagt. Olandad fisk finns inte :-)

 

Vi körde på ett tag till och plötsligt är det hugg på mina prylar igen :-)

Efter en ganska tam fight landar jag en sliten fisk på 100cm blankt.

 

Kul med ännu en fisk‼! Detta blev dock dagens sista……

 

 

 

Skitfiske‼

 

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2015 :19 st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2014 : 0st
Övriga fisketurer 2015:
Antal isgäddor 2015: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 72st
Hundraklubbare 2015: 1
Årsbästa 2015: 101cm 8kg 150302, 106cm 7kg 150503
Hundraklubbare totalt: 26st
10+ totalt : 6st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen
BÅTREKORD 380an: 8kg 130615 längd 107cm Jörgen
VADARREKORD  11,2kg 140223 ca110cm 50cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar