Summa sidvisningar

onsdag 3 april 2013

130402 KORT ÅFISKE

Körde ett kort pass i ån efter jobbet.
Fiskade av ett par tre ställen utan ett enda hugg innan jag åter hoppade in i bilen och körde mot mitt sista stopp.

Efter ca en halvtimme dyker flötet. Jag väntar några sekunder för att vara säker på att det inte bara är min betesfisk som gjort en djupdykning. När inte flötet syns till sätter jag in mitt mothugg och det är fast fisk‼

Först känns det helstumt och jag är säker på att det är en ganska hygglig fisk jag har på kroken. Efter det gör den ett par mindre rusningar innan jag får den inom synhåll.

En plutt‼‼???‼! Kämpade väldigt bra för sin storlek ‼

Väldigt bra kondis. Kort och tjock‼ En sådan på 120cm hade varit nice ;-)

Antar att folk sitter och nöter överallt  i ån nu för att sedan lägga upp bilderna på sina grisar om några veckor när lugnet lagt sig igen :-) Vi får se om jag har rätt……

Har även fått tre nya isfiskespön från BFT. Helnöjd med mitt köp‼ Känns som superkvalitet. Antar att jag får vänta nästan ett år innan jag får testa dom :-(


Jag har fastnat för isfiske ordentligt! Tycker det är helfett‼ I år blev det ingen istia men dock 2 st hundraklubbare så jag får väl vara lite nöjd ändå :-) Detta på 4 fångade isgäddor :-)

Nästa punkt i planeringen är skärgårdsfiske. Jag orkar inte sitta och nöta efter tjocka åfiskar.
Tyvärr bjuder skärgården på mindre fiskar men i gengäld är fisket så otroligt mycket roligare samtidigt som chansen till stor fisk ändå finns där.

Vi får se när det blir premiär……..

SKITFISKE‼!

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2013 :5st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2013 : 8st
Övriga fisketurer 2013 :1st(isfiske med barnen)
Antal isgäddor 2013: 4st
Antal öppet vatten gäddor: 13st
Hundraklubbare 2013: 2st
10+ 2013: 0st
Årsbästa 2013(Gädda): 130324, 107cm, 8kg
Hundraklubbare totalt: 17st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen
BÅTREKORD 380an: Inget, men skall bli mitt 2013‼‼! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar