Summa sidvisningar

fredag 5 oktober 2012

ÄNNU ETT HETT STÄLLE....NOT!!!!!

Var ute en sväng efter jobbet igår tillsammans med Johnny.
Vi testade ett nytt ställe som vi trodde skulle kunna vara hett :-)

Ojojojojoj vad fel vi hade …….

Inget blev som vi tänkt oss.

0 fångade fiskar + en massa annat skit…. Avslöjar inga detaljer ;-)

Lär INTE bli fler besök på det stället. Om man inte satsar kan man inte vinna :-)

Råkade även ”fucka” till en av mina LV1 lackade Bustrar så att bakre öglan gick av :-(

Provfiskade min nyviktade The Duke som hade superhäng i vattnet.
Detta varade 3 kast och sen sjönk den som en sten….. Vilken pisskvalite!!!
När jag provtryckte den hemma så läckte den på 2 ställen!! Vid bakre öglan samt mitt under buken.

Har lagt en hel del tid på detta bete senaste veckan så jag blev lite trött……..

Har alltid gillat gången och utseendet på detta bete men har saknat hänget.
Under förra veckan blev det därför lite betesinköp.
 2 st ”The Duke” samt ett Esox Lucius bete.
Enligt text och reklam skall The Duke ha ett grymt häng och Esox betet var en shallow modell.

I orginalutförande sjönk de alla som stenar (visste att det var så).
Planen var att köpa dessa beten och sedan vikta om dessa till perfektion ;-)

För några dagar sedan började jag med The Duke. För att få en liten koll på hur insidan ser ut började jag med att slipa bort färgen på rygg och buk. Efter lite letande hittade jag en kula som verkade kunna bytas ut mot något lättare.

Satte borren i buken och försökte borra. Hmmmm där gick den genomgående tråden till öglorna :-(

Borrade då istället genom ryggen. Lagom att borra 35mm fr nosöglan. Var tvungen att först borra genom ryggen och sen ner i rasselkammaren för att få ut kulan. Använde ett 10mm borr.

Efter  detta var det till att plocka fram luftgevärskulorna och kolla flytet. I med kulor, tejpa igen, häng på krokar och tafs och kolla flytförmåga i vattentank. Öka med en kula, testa igen osv. Upprepa tills dess att du är nöjd. Man får inte glömma att epoxy och lack ökar på sjunket en aning. Sist jag gjorde detta på en Buster blev det nästan för bra. Var tvungen att byta till mindre krokar och ringar för att få en slow float. Fick dock grymt häng :-)


Efter lite testande valde jag att stanna vid 4 kulor. På denna bilden ser man ganska tydligt att jag borrat igenom på 2 ställen.

Efter att ha placerat ut kulorna symetriskt nere i rasselkammaren förseglade jag kulorna med epoxylim. Eftersom det även finns en rasselkula bak i stjärten på betet så kommer det att väsnas så det räcker ändå.


Efter detta testade jag igen men nu sjönk betet som en sten :-(

Borrade ur en kula så att jag nu hade 3 st luftgevärskulor som tyngd.


Efter detta limmades hålet i ryggen igen och nu var hänget grymt, dvs ända tills jag provfiskade den……..

Nu är den alltså uppe på arbetsbänken igen och jag skall täta den. Det skall lyckas!!

Har tidigare läst om att dessa beten läcker men trodde att det var ett gammalt problem?

Nu ligger The Duke på tork inför sista limningen och jag har nu också borrat ur bly på min Esox Lucius så att den är en slow float.

Modifierade oxå min sabbade Buster Jerk så att det blev ett tailbete och viktade därefter om den till slow float.


Skall bli kul att provfiska.


Om planen går i lås blir det kanske lite gäddfiske i Blekinge med vadarstövlar under helgen. Får se vad som händer......

SKITFISKE!!!


Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :48st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Övriga fisketurer 2012 :3st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 149st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar