Summa sidvisningar

tisdag 13 mars 2012

BOTTENMETE 120312

När jag kom hem igår var det tomt i huset……..
Frun hade åkt och badat med barnen eftersom skolan var stängd.
Efter lite funderande (typ 1,5 sek) började jag packa in fiskeprylarna i bilen och efter ytterligare några sekunder var jag på väg mot storgäddorna.

Planen var att bottenmeta med levande bete. Jag har hittills bara bottenmetat i mycket liten skala och aldrig fått något.

Idag var dock planen att under sista timmen innan mörkret lyckas lura en gädda. 1 timme är inte mycket men ibland är det allt som behövs. Hellre fiska ofta och kort än sällan och länge.
Jag får ju tro att detta är bäst eftersom det är det enda sättet jag kan fiska på :-)

Snabbt som f-n var mina 2 bottenmetespön riggade och klara. Nu skulle det tokfiskas!!

Efter ca 20 minuter börjar ena larmet pipa eftersom linan rörde sig in och ut.

Först var jag tveksam men efter några sekunder satte jag mothugget och en liten men jättetjock gädda fick fotograferas med mig :-)

Bottenmete är kul! Har likheter med ismete. Väldigt skönt och lugnt fiske. Ger en möjlighet att fiska på heta ställen under lång tid utan att behöva kasta om osv. Blir mer av detta framöver.

Mina egna drop off indikatorer fungerade perfekt!!

Sen bar det av hemåt igen.

Fortfarande lyser dock de stora med sin frånvaro. Har dock planer på en lite längre tur inom kort. Om planerna klaffar….. Rapport kommer.


SKITFISKE!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :8st
Övriga fisketurer 2012 :0st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 3st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar