Summa sidvisningar

lördag 18 februari 2012

GOTT OCH BLANDAT

Håller just nu på att förbereda mina isfiskegrejor för ett av de sista passen i år :-(

Regnet kommer troligtvis att smälta bort isen snabbt som f-n …..

Plockar bort mina fryspluggar samt ersätter någon blytyngd med lite bling bling. Måste testa om det gör någon skillnad?

Har nu testat mina fryspluggar 2ggr men ser inte någon anledning att ha dessa i skåne.
Inte kul att spruta ”gojs” i vattnet då jag varken tror det är bra för miljön eller för fisket…..
Inbillar mig även att gäddan kan lukta att något konstigt händer. Speciellt vid fiske på grunt vatten.
Nu är det back to basic som gäller!!!

Har även avverkat ett kort FF pass till sen sist :-(

2 fäll med en stulen mört och en tuggad……

Måste vara värd ett riktigt monster nu :-) Har nu avverkat 5 isfiskepass men bara landat 2 fiskar. Sämsta någonsin. Kan dock inte låta bli att vara nöjd ändå ;-)

En tia är en tia!!!!! Och jag har redan fått en :-) Tur eller skicklighet kan man ju undra?

På något konstigt sätt känns det som om man nu knäckt koden och nästan förväntar sig att det är något stort när det hugger.
Det tog ungefär 2,5 år att lura den första 10+ men efter det så har det rullat på bra och sen dess har jag tagit 4 till. Jagar nu nr 6!!!

Om isen bär så är ett pass planerat imorgon med hela Team Landslöv.


Får se om vi kan lyckas lura upp något fint?

Betesfisken är ju nu ordnad så jag klarar mig ett tag framöver. Stefan var uppe i Blekinge och handlade upp ett lager till oss. Kunde ju gärna varit lite större fiskar men absolut bättre än inget :-) Man får inte bli för kräsen.

Var på Erikshjälpen idag för att frun skulle lämna lite prylar. Tog en titt i tidningshyllan och hittade några tidningar :-)
10st för typ 40kr. Nu kan jag ladda inför morgondagen!!



Gäller väl att läsa på om man skall lyckas lura den där 15+

Sitter och läser in min statistik här under och ser att mitt flöt PB ”bara” är 9,4 kg.
Kommer senare att kämpa för att öka det till 10+
Skall också göra mitt bästa för att lyckas fånga en Blekingetia. Det blir nog den svåraste utmaningen av alla…….

SKITFISKE PÅ TEAM LANDSLÖV!!!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 5st
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :1st
Övriga fisketurer 2012 :0st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 0st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar